Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Методичний супровід впровадження STEM освіти

 4 червня 2019 року учителі інформатики обговорювали питання удосконалення професійної компетентності педагогів з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому середовищі

Сьогодні нова система освіти орієнтована на інтеграцію України до світового інформаційно-освітнього простору. Цей процес супроводжують надпотужні зміни в основах педагогічної теорії та практики, висувається комплекс нових вимог до рівня професійної підготовки педагогічних працівників. Формується мережеве суспільство, суттєвою рисою якого є постійне навчання та перенавчання. Успішно, комфортно існувати в такому суспільстві зможе особистість, у якої добре розвинуті компетентності, важливою складовою яких є компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних, цифрових технологій.

У семінарі з обговорення питання удосконалення професійної компетентності педагогів з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому середовищі, що відбувся 4 червня 2019 року, взяли участь учителі інформатики закладів загальної середньої освіти району.

Методист МК Світлана Сег окреслила актуальні проблеми та необхідність у самовдосконаленні педагогів щодо використання в навчально-виховному процесі інфомаційно-комунікаційних технологій, надання інформаційної підтримки педагогам закладів освіти, сприяння їх професійному розвитку,  підвищення  інформаційної компетентності.

Учитель інформатики Костринського ліцею Іванна Качмар презентувала сучасні інтернет-сервіси. На прикладі інтернет-сервісу LearningАpps педагог продемонструвала впровадження новітніх інтерактивних технологій в організацію освітнього процесу.

У роботі семінару значну увагу учасники приділили  використанню освітніх блогів у професійній діяльності вчителя інформатики. Під керівництвом учителя Великоберезнянської гімназії Іванни Пінцак вони створювали віртуальний кабінет вчителя.

Ще одним важливим аспектом стало знайомство із засобами ІКТ, за допомогою яких можна вдосконалити організацію навчального процесу, а саме: Kahoot. Kahoot! Цей сервіс уможливлює подавати мало не увесь навчальний матеріал у форматі опитувань й тестів. Розрахований на застосування у класі – вчитель показує матеріал на головному екрані, а в цей час школярі відповідають на питання та  обговорюють інформацію, використовуючи спеціальний клієнт для комп’ютерів або браузер на смартфонах (Android, iOS, Windows Phone). Сервіс дозволяє дізнатися, як кожен відповідав на запитання і стежити за своїми результатами в спеціальних таблицях.

Учителем інформатики Стужицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Ольгою Шоляк, проведено майстер-клас, під час якого учасники семінару активно долучилися до роботи з ґаджетами. Педагоги, використовуючи власні смартфони, поринули у світ „мобільних технологій”, відповідали на запитання, створеними на ресурсі Kahoot! Звернули увагу на те, що працювати з використання таких інструментів дуже зручно, тому обов’язково спробують такий вид діяльності з учнями.

Під час роботи семінару обговорювалися педагогічні ідеї застосування електронних засобів навчання. Учителі висловлювали свої думки з приводу проблеми їх використання та отримали навчальні матеріали з семінару, що допоможуть впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні технології та формувати навички з використанням ІКТ.

  


 16 травня 2019 року на базі Волосянківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся методичний семінар у рамках фестивалю „STEM-весна – 2019”.

У його роботі взяли участь начальник відділу освіти, головний спеціаліст відділу освіти, методисти методичного кабінету відділу освіти, керівники закладів загальної середньої освіти, заступники з навчально-виховної, виховної роботи та учителі 1-х класів, інформатики, фізики, хімії, математики, біології, німецької мови.

Відкрила семінар та ознайомила учасників із програмою розвитку школи директор Волосянківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мандзинець Н.І. Заступник з навчально-виховної роботи Ковтан М.М. виступила з презентацією щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками закладу. Познайомила учасників методичного семінару з інноваційною STEM-технологією, з проведенням інтегрованих уроків як особливої форми STEM-навчання, з особливостями впровадження напрямів STEM-освіти в навчальних закладах методист Сег С.Л.

У практичній частині об’єднані групи учасників семінару побували на STEM-уроках з інформатики та природничих предметів, на занятті з психології, німецької мови,  ознайомилися із застосуванням у практиці роботи вчителя 1-го класу конструктора LEGO DUPLO.

Підводячи підсумки семінару, начальник відділу освіти Владислав Ладані у своєму виступі зробив акцент на якості впровадження STEM-освіти, яка багато в чому визначається компетентністю та рівнем професійної діяльності педагогічних працівників. Він наголосив, що активне використання новітніх педагогічних підходів до викладання й оцінювання, інноваційних практик міждисциплінарного навчання, методів та засобів навчання впливають на розвиток дослідницьких компетенцій сучасних учнів.

Педагоги відзначили високу ефективність проведеного семінару й висловили ідеї щодо реалізації STEM-освіти в освітньому процесі.

  

  

  


 На часі критичне мислення: актуальні теми, професійні виступи, корисна інформація

27 березня 2019 відбувся семінар-практикум для вчителів хімії та біології району. Мета семінару – вдосконалення  практичних навичок використання технології розвитку критичного мислення.

Методистом методичного кабінету С.Л.Сег акцентовано увагу педагогів  на ефективності запровадження педагогічних технологій та інновацій на уроках хімії та біології, як одного із головних факторів забезпечення повноцінного освітнього процесу. Методист наголосила про важливість та актуальність ТРКМ. Учасники семінару обговорювали питання „Як організувати навчання, використовуючи критичне мислення”.

Досвідом у ефективному вирішенні цього питання ділились учителі хімії Качмар І.І., Герзанич О.М., учителі біології Решетовська С.М., Корда М.Ю., Вейкай Т.В., Дзямба Н.В., Созанська В.І. Педагоги на практиці продемонстрували, як через різні види навчальної діяльності, застосування методів та прийомів ТРКМ можна активізувати освітній процес. Представлені майстер-класи педагогічних працівників засвідчили уміння ефективно використовувати інструменти технології розвитку критичного мислення, творчо підходити до їх впровадження.

Учителі хімії та біології висловили свої думки, спостереження, зауваження, емоції, конструктивні поради щодо ефективності використання технології розвитку критичного мислення на уроках та загальне враження щодо роботи семінару.


 Сучасні виклики щодо ефективного викладання математики: з досвіду роботи впровадження технології розвитку критичного мислення

Саме такий постулат було використано під час проведення засідання районного методичного об'єднання учителів математики 27 березня 2019 року, адже завдання педагогів полягає в тому, щоб трансформуватися до новітніх викликів в освіті. У фокусі уваги - питання та проблеми забезпечення ефективного викладання математики.

Про дієві методи критичного мислення, основні складові технології розвитку критичного мислення, про запитання як основний інструмент розвитку критичного мислення доступно та змістовно ознайомила учасників семінару методист методичного кабінету С.Л.Сег. Запропоновані нею форми роботи допомогли вчителям сформувати розуміння основ теорії Таксономії Блума та реальні механізми впровадження даної технології. Учителі долучилися до практичної частини семінару. Члени фокус-групи Ріпич А.А., Циганин О.І., Шоляк О.М. підготували майстер-класи „Як правильно проводити уроки, щоб в учнів розвивалось критичне мислення”. Педагоги продемонстрували уміння використовувати методи та прийоми ТРКМ, розуміння того, який метод оптимальний, виходячи із цілей і завдань уроку.

Також учасники семінару відкрили для себе нові можливості девайсів у навчальному процесі. Так, на прикладі мобільних додатків Kahoot! учитель О.М. Шоляк показала, як сучасні технології сприяють активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках математики.

Щодо використання «хмарних технологій», організації дистанційного навчання учнів, використання мережевого (локального і глобального) простору на уроках математики поділилася з учасниками семінару голова методичного об’єднання вчителів математики І.І. Пінцак.

Під час підведення підсумків було визначено високий методичний рівень проведення майстер-класу. Педагоги дійшли висновку про ефективність впровадження критичного мислення у освітній процес. Корисна інформація допомогла вчителям з’ясувати, що навчання можна значно удосконалити за рахунок використання не тільки традиційних засобів, унаочнення, обчислення, а й нових інформаційних технологій.