Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Основні аспекти психологічного супроводу освітнього процесу в умовах Нової української школи

Кооперативний квест для психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти району

Школа – важливий етап у житті дитини, адже у особистості виникає якісно нова соціальна позиція – учень та нова форма діяльності – навчальна, що потребує значного напруження. У цей перехідний період дитині необхідно створити умови для розвитку її індивідуальності, продуктивної активності та творчості, розвивати пізнавальні здібності, емоційно-вольову сферу, формувати комунікативні навички.

З метою підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності працівників, які здійснюватимуть психологічний супровід першокласників  у 2018/2019 навчальному  році  03 березня 2018 року проведено кооперативний квест для психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти району. Першочергові завдання методичного заходу:

  • ознайомити працівників з основними психологічними категоріями Нової української школи;
  • поглибити розуміння ролі психологічної служби в освітній реформі;
  • сформувати знання щодо психологічних особливостей організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину. 

Учасники кооперативного квесту проходили „квестові зони”, відповідно до тематики яких психологи та соціальні педагоги мали можливість сконструювати професійні моделі та визначити алгоритм роботи психолога з учителем першого класу, батьками, учнями.

Робота квесту розпочалася із вправи „Припущення на основі слів”. Її мета – надати можливість учасникам висловити припущення стосовно теми квесту, виражаючи себе через асоціативні уявлення. Педагоги переглянули відеофрагменти, підготовлені Міністерством освіти і науки, як ключові для розуміння освітньої політики щодо створення психологічно безпечного  й фізично комфортного освітнього середовища в умовах Нової української школи.  Після перегляду ознайомчих відеосюжетів  було створено лепбук „Роль психолога та соціального педагога у Новій українській школі”. Яскравим доповненням методичного семінару став практичний блок, зорієнтований на розуміння/знання про педагогіку партнерства між учасниками освітнього процесу. Ключовими було визначено такі акценти як: ранкові зустрічі, дидактичні ігри, створення комфортного психологічного середовища через тактильні способи комунікації, розвиток здатності до рефлексії, використання арт-терапевтичних методів.

Учасники семінару отримали унікальний досвід, який допоможе психологам та соціальним педагогам сформувати власну професіограму щодо роботи в умовах Нової Української школи. 



« повернутися до списку новин