Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Національно-патріотичне виховання

Історичний контекст національно-патріотичного виховання

Патріотизм як духовно-моральна цінність завжди виступав пріоритетним завданням функціонування держави, становлення суспільства, розвитку особистості. Його головним призначенням є консолідація суспільства для успішного вирішення широкомасштабних суспільно значущих проблем нації.

У зв’язку з цим актуальності набуває проблема виховання у юних громадян патріотизму як почуття належності до країни, українського народу, гордості за державу, відповідальності за її долю. Питання патріотичного виховання особливо актуалізувалися сьогодні, після подій на Майдані, анексії Криму, тривалого збройного конфлікту в східних регіонах нашої держави. Відтак, постала потреба переосмислити проблему патріотизму в умовах сучасних соціокультурних трансформацій і викликів.

Патріотизм – це безумовне за походженням і високосмислове за духовно-моральною мірою почуття-цінність. Метою патріотичного виховання на сучасному етапі є становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати Україну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти громадянському миру й злагоді в суспільстві.

У змісті патріотичного виховання доцільно зосередитися на оволодінні зростаючою особистістю такими патріотичними цінностями, як любов до рідної землі, держави, родини, народу; формувати національну ідентичність й водночас толерантне ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і традицій; виховувати почуття духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього.

Головним пріоритетом сучасного патріотичного виховання має стати вироблення переконаності учнів, що сила українців в їхній єдності. Лише завдяки почуттям національної єдності, злагоди, миролюбності можна зберегти Україну, зміцнитись, стати рівними серед рівних.

Зауважимо, що увесь освітній процес слід організувати таким чином, щоб наповнити його ідеєю патріотизму, якою б надихався вихованець. Це вимагає від педагога, виховника, наставника підвищення його професіоналізму, саме у цьому аспекті. 21 січня 2020 року в другому практичному блоці засідання творчої студії виховників, сертифікований тренер з національно-патріотичного виховання Лазарь О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Забрідської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, провела тренінгове заняття „Хто хоче змінити світ, нехай змінить себе”, приурочене Дню Соборності України. Заняття було спрямоване на мотивацію та активізацію творчого потенціалу виховників щодо здійснення національно-патріотичного виховання.  Використовуючи різноманітні інтерактивні інструменти, тренер через особистісно-орієнтовані форми і методи групової взаємодії стимулювала  бажання керівників роїв/куренів підвищувати свій професійний рівень, окреслити індивідуальний план розвитку.  Чи не тому знакове завершення цього етапу засідання словами: „Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилина  не втратилась марно” викликало схвальні відгуки учасників.



« повернутися до списку новин