Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Тема дня: мобільні технології на уроках географії. Досвідом ділиться Созанська В.І., учитель географії Стричаської ЗОШ І-ІІ ступенів

Мобільні технології як засіб реалізації компетентнісного потенціалу на уроках географії

Ніщо так не розвиває мозок людський, як географія І. Кант

Сучасні діти зростають повністю «занурені» в мобільні технології та комп’ютери. Персональні пристрої створюють те середовище, за допомогою якого молодь взаємодіє з оточуючим світом. Підлітки вже не сприймають традиційні форми навчання, а потребують мобільні технології в освіті. Їм необхідне динамічне інтерактивне середовище, яке забезпечить якісне оволодіння програмним матеріалом із максимальним наближенням до сучасних технічних можливостей дитини.

Cьогодні ми обгрунтуємо доцільність навчання географії із застосуванням мобільних технологій, що забезпечує якісну реалізацію компетентнісного потенціалу навчального предмету. Наданий досвід роботи Созанської В. І.,  учителя географії Стричавської ЗОШ І-ІІ ступенів, висвітлює реалізацію компетентнісного потенціалу географії, зазначеного в оновлених навчальних програмах преМобільні технології — це широкий спектр цифрових і повністю портативних мобільних ґаджетів (пристроїв), що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації.

Технологія мобільного навчання передбачає використання деяких можливостей мобільних пристроїв школярів для організації роботи на уроці та свідоме включення мобільних пристроїв учнів в освітній процес.

На сьогоднішній день існує понад 70 корисних безкоштовних мобільних додатків для вивчення географії. Педагог на власний розсуд може обрати оптимальніші з них і побудувати навчальну діяльність. Найбільш ефективний спосіб їх застосування під час індивідуальної роботи або в невеликих груп.

Розглянемо варіант - використати QR-код потрібної інформації, який учитель може розташувати в презентації, відповідно до етапів уроку або роздрукувати на аркушах.

Пояснення: QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — це новий вид штрих-коду, в якому кодується різна інформація (адреси, номери тощо). Для створення QR-кодів потрібної інформації (адреси сайту, вправи, тесту тощо) вчитель повинен використати спеціально розроблені онлайн-сервіси, які дозволяють швидко згенерувати його будь-якої складності. Наприклад, сайт для створення QR-кодів: http://qrcoder.ru/.

Зверніть увагу, для зчитування QR-коду треба встановити спеціальну програму, наприклад «QR сканер» або скористатися одним з мобільних додатків, в який вбудована зазначена функція: Програма Viber або вбудована функція в камері телефону.

Якщо на урок потрібен цілий перелік потрібних посилань, то налаштуйте його в одному місці (сторінка веб-ресурсу, онлайн-документ, плейкаст, віртуальна дошка тощо) та згенеруйте його QR-код. Діти перейдуть за посиланням, ознайомляться з інформацією, не витрачаючи час на введення адрес у вікно браузера. Детальніше GoogleClassroom.

Варто зазначити, що сучасні технології в дозованому обсязі сприяють не лише якісному вивченню навчальних предметів, а й формуванню цифрової компетентності як учнів, так і вчителя. Раціональне використання мобільних телефонів на уроках призводить до економії часу, підвищенню мотивації учнів та якісного зворотного зв’язку між педагогом і здобувачем освіти.

Матеріали доступні Google Сlassroom. Код доступу в Google Сlassroom hztjhi6



« повернутися до списку новин