Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи

За матеріалами освітнього проєкту На урок

Головні тези з виступу Марії Унтіної.

Підбиваємо підсумки інтернет-конференції «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» і публікуємо основні тези виступу Марії Унтіної, де лекторка ділиться власним досвідом виховання дитини з інвалідністю, дає опис дієвих вправ та корисних практичних прийомів.

Насамперед – мотивація

Питання мотивації є головним у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Зазвичай, вони мають молодший психологічний вік, ніж однолітки, тож стандартне мотивування може не діяти. Інша проблема – нерозуміння змісту уроку, що може викликати супротив чи відмову виконувати завдання.

Якщо не вдається зацікавити вирішенням рівнянь, прив’яжіть задачі до щоденної діяльності, яка цікавить дитину. Наприклад, скажіть, що тризначні цифри використовуються у номерах маршруток, якими ви їздите, і дозвольте малювати машини у зошиті. Зробіть завдання більш інтерактивними, а прогрес наочним, введіть жетонну систему заохочення, іграшки-помічники, підключайте дітей через гру. 

Хвалити багато, але правильно

Діти з особливими освітніми потребами рано відчувають свою інакшість та гостро це переживають. Спробуйте пояснити, що помилки, це нормально – помилятися може викладач, батьки та інші діти. Це додасть впевненості фокусним учням.

Обов’язково хваліть, утім, похвала має бути предметною, а хвалити варто лише у тих випадках, коли дитина працювала. Може здаватися, що успіхи незначні, адже у здорової дитини той самий прогрес відбувається сам собою, тоді як у дитини з інвалідністю він стає результатом копіткої праці. Саме тому досягнення треба помічати й відзначати. У протилежному випадку які вчитель, і дитина страждатимуть від емоційного вигорання.

Корисні поради для вчителя

Насамперед – отримайте більше інформації та попросіть батьків написати «інструкцію до дитини». Що вона любить, яких спеціалістів відвідує, які методи з нею працюють, як удома її навчають батьки – це зекономить купу часу. 

Дотримуйтеся наступних принципів:

  1. Давайте дитині більше часу на виконання завдань.
  2. Готуйте завдання на великих аркушах (1 аркуш – 1 завдання), але не надто примітивізуйте.
  3. Не перевантажуйте.
  4. Більше підтримки та менше критики, утім, ніколи не виконуйте завдання за дитину.
  5. Пояснюйте, що буде далі.
  6. Максимально залучайте однокласників, допомагайте їм спілкуватись і грати з фокусною дитиною.

Докладніше про методи роботи з дітьми з особливими освітніми потребами можна дізнатися безпосередньо з виступу.

Конференція «Мотивація в освіті: інструменти, прийоми та принципи» відбулася 18 січня. Це точно наймотивуючий день цього січня, адже він був насичений цікавими доповідями, корисними порадами, дієвими прийомами та приємним спілкуванням із майстрами своєї справи. Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та будьте завжди мотивовані!



« повернутися до списку новин