Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Пізнаємо минуле, творимо сьогодення: 79 річниця проголошення Карпатської України

Карпатська Україна: 79 років пам’яті, 79 кроків історії українців

Важливим чинником формування національної самосвідомості учнів є вивчення історії рідного краю, яка найтісніше пов’язана з історією всієї країни, є її найважливішою складовою. Саме із вивчення історії рідного краю починається усвідомлення високих понять «Батьківщина», «патріотизм» тощо.

Рідний край – це «мала Батьківщина», яка уособлює певну територію, з якої кожна людина починає свідоме життя і формує власний світогляд. Історичне краєзнавство завжди відігравало надзвичайно важливу роль у формуванні національної самосвідомості. Завдяки йому у складних умовах залежності від інших держав, нав’язування імперської свідомості, зберігалися основи для майбутнього національно-культурного відродження, національної ідентифікації, формування історичного і державного мислення.

Конкретні дати, події, явища, люди, з яких, власне, складається історія рідного краю завжди були об’єктом вивчення, завжди впливали на мислення людей, особливо тоді, коли до них можна було «доторкнутися», коли в них можна було пересвідчитися.

Протягом 14, 16 березня 2018 року  в закладах загальної середньої освіти району, пройшли заходи, що пов’язані з доленосною подією  історії рідного краю – періодом  Карпатської України (1938-1939 рр.), яка яскравим спалахом стала символом національного прагнення  всього українського народу, яка заявила на увесь світ про наміри українців жити у самостійній соборній державі. 

ОГЛЯД ШКІЛЬНИХ НОВИН

З метою формування в учнів національної свідомості, громадянської позиції, виховання почуття патріотизму, героїзму за історичне минуле Срібної Землі, любові до рідного краю 14 березня у Забрідській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів педагоги закладу долучилися до загальнорайонного Тижня історії рідного краю, що проходив під гаслом  «Карпатська Україна: 79 років пам’яті, 79 кроків історії українців» та провели  інформаційно-просвітницьку лінійку «Карпатська Україна: 79 років пам’яті» (1-9 кл., Опаленик В.І.); бібліотечний урок «Сторінками історії рідного краю» (3-4 кл., Готра В.Ю.);  виховні години  «Карпатська Україна – доленосна подія в житті українського народу» (5-6 кл., класні керівники).

Учителі історії Великоберезнянської гімназії 14, 16 березня провели Дні пам'яті, які були приурочені яскравій сторінці української державності на теренах Закарпатського краю. Так, з учнями 5-х класів Савко О.В. організувала практичне заняття за технологією розвитку критичного мислення "Головні цілі пізнання минулого на прикладі історії рідного краю: фах історика, історичний факт, історична особа, історичне дослідження". З учнями 9 класів Халахан В.Ю. провів відеолекторій з проблемними завданнями, що передбачали роботу з відео- та фотодокументами періоду 1938-1939 рр. Для учнів 10 класу, на уроці правознавства, проведено дискусію: "Карпатська Україна: держава чи гітлерівська маріонетка?". Одинадцятикласники були залучені до заняття з медіа- та новинної грамотності «Український П’ємонт у Карпатах»: українське питання в західному дискурсі 1938–1939 рр.». Такий формат проведення Днів історії рідного краю у закладі не тільки урізноманітний освітній процес, але і забезпечив всебічне вивчення та дослідження питання щодо утворення Карпатської України, сформував стійкі знання в учнів. 

Сьогодення вимагає від педагога бути весь час у русі, викликає гостру потребу  пошуку активних форм роботи з учнями, які б допомагали зацікавити дітей, розвивати їх інтелектуальний та творчий потенціал. Учителем історії Стужицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Бельо В.І. 15 березня було проведено краєзнавчий квест «Жива книга історії Карпатської України», на якому учні мали змогу через ігрову форму роботу актуалізувати знання з історії рідного краю. Учителем історії та правознавства Жорнавської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Ленько В.М. з учнями 9 класу проведено  історичні читання «Події, пов’язані з проголошенням Карпатської України».

Педагогами Смереківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів проведено такі заходи як: годину спілкування «Карпатська Україна: історія та сьогодення» (класовод 2 класу Попадич М.Ю.), виховну годину «Історичний портрет президента Карпатської України Августина Волошина» (класний керівник 7 класу Попадич Г.О.), інформаційні п'ятихвилинки для учнів 5-9 «Щастя і горе Карпатської України» (учитель історії Куртанич В.М.). У бібліотеці зкладу оформлено історичний стенд та презентовано  виставку "Карпатська Україна – героїчна сторінка історії нашої держави".

Із нагоди проголошення  Карпатської України у Верховинобистрянській ЗОШ І-ІІ ступенів учителем історії, класними керівниками та педагогом-організатором організовано та проведено такі заходи: лекції, виховні години, тематичні бесіди: «Прометей Карпатської України», «Події, пов'язані із проголошенням Карпатської України», «Слава героям Карпатської України!», «Карпатська Україна - наша історія», «Велич і трагедія Карпатської України»;  перегляд документального відеофільму “Карпатська Україна” та підготовлено презентацію «Історія Карпатської України – історія боротьби українців за незалежність».

В Ужоцькій загальноосвітній школі  І-ІІ ступенів учителем історії Яцолою Н.В. проведено відеолекторій "Карпатська Україна" та організовано огляд художньої та публіцистичної літератури. Учитель наголосив на важливості утвердження Карпато-Української держави як результату багаторічної діяльності українських патріотичних сил у всіх сферах суспільно-політичного життя, а також відмічено роль Августина Волошина,  з іменем якого пов’язані найвизначніші політичні й культурні здобутки закарпатських українців у першій половині ХХ століття.

Педагоги Чорноголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів провели у закладі з учнями 9-10 класів засідання за круглим столом на тему «Велич і трагедія Карпатської України», виховні години, приурочені 79 річниці проголошення Карпатської України.  Лідери учнівського самоврядування школи на засіданні  парламенту ознайомили учнів 9,11 класів із політичний портретом Героя України Августина Волошина.

У Розтоцько-Пастільській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів педагогами підготовлено та узагальнено матеріали для документальної виставки із висвітлення подій, пов’язаних із проголошенням Карпатської України, а також державотворчої та політичної діяльності Героя України, Президента Карпатської України Августина Волошина; проведено тематичні лекторії „Роль проголошення 15 березня 1939 року незалежності Карпатської України у боротьбі за українську державність” і „Державотворча та політична діяльність Августина Волошина", які передували перегляду документального відеофільму «Срібна Земля. Хроніка Карпатської України 1919-1939».

До 79-річниці проголошення Карпатської України у Малоберезнянській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів класними керівниками проведено класну годину «Утворення Карпатської України – зразок єдності народу» (5 клас, Сірко Т. М.); історичну відео-подорож «Карпатська Україна 14-15 березня 1939 р.» (6 клас, Бойко Я. М.); дослідницько-пошуковий захід «Історія Карпатської України – наша історія рідного краю» (7 клас, Голованенко Л. С.); науково-практичну конференцію «Значення проголошення незалежної Карпатської України» (8-9 класи, Сікора С. П.); організовано роботу із дослідженнями, зокрема із літературним твором «Погляд дослідників про роль Карпатської України в державотворенні України» (10-11 класи, Ганчак О. М та Євич О. В.).

У Солянській загальноосвітній школів І-ІІ ступенів учитель історії Ладані О.О. провів бесіду-лекцію  «Карпатська Україна. Історія у фактах» та організував виставку "Карпатська Україна".

З учнями Стричавської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів  у початкових класах було проведено виховне заняття на тему: «Легендарний президент Карпатської України». У п’ятому класі було організовано заочну екскурсію «Карпатська Україна».  Учні шостого класу працювали над питаннями історичних досліджень створення Карпатської України. Учні сьомого класу підготували презентацію на тему: «Карпатська Україна – наша Батьківщина».  У восьмому класі – було проведено усний журнал «Карпатська Україна – наша історія». У дев’ятому класі був проведений круглий стіл на тему: «Утворення Карпатської України – зразок єдності народу в боротьбі за волю».

Пам'ятаючи про минуле, ми - творці сьогодення, бережемо майбутнє...



« повернутися до списку новин