Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Агенти прав людини досліджують проблеми залучення неповнолітніх до військових дій

«Кожна особа і кожний орган суспільства повинні прагнути шляхом освіти сприяти поважанню основних прав людини і основних свобод». (Преамбула Декларації ООН з освіти та  виховання в галузі прав людини)

Розвиток свідомої та самодостатньої особистості – це один із пріоритетів шкільної освіти ХХІ століття. Уміння спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми, знання законів, почуття відповідальність за процеси, які відбуваються у суспільстві вирізняють свідомого учасника державного життя. Зазначені чинники є прикладом добре сформованої соціальної та громадянської компетентностей. Аби досягти цієї мети, важливо наполегливо розвивати чимало особистісних характеристик, зокрема:

  1. Бути патріотом, добре знати історію та усвідомлювати важливість незалежності. 
  2. Уміти відповідати за свої слова та дії.
  3. Знати власні права та виконувати обов’язки, власним прикладом мотивуючи інших робити так само.
  4. Розуміти і щиро сповідувати демократичні цінності. 
  5. Ефективно взаємодіяти з членами свого колективу. 
  6. Цікавитись суспільно-політичним життям і бути готовими брати участь у ньому.

         Такі компетентності найефективніше можна розвивати під час вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу. Проте й інші напрямки освітньої діяльності мають неабиякий потенціал для цього, зокрема у процесі виконання індивідуальних чи групових проектів, під час тематичних заходів.

         12 грудня 2019 року на базі Великоберезнянського районного центру позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом відбулося чергове засідання районної школи лідерів учнівського самоврядування, в рамках якого було проведено інтерактивне заняття із застосуванням  технології розвитку критичного мислення та інструментів, покликах сформувати медіаграмотність та здобути конкретні знання в галузі прав людини та прав дитини.  У полі зору учасників опинилися питання залучення дітей до безпосередньої участі у воєнних діях та їх призов на службу до збройних сил.   

         Різноманітні активності спонукають сучасну молодь до  набуття  ціннісних орієнтирів, здатності до емпатії та відчуття персональної відповідальності, і тому вони є важливим елементом підтримки та ресурсом для планів розвитку освіти в галузі прав людини на національному та місцевому рівнях.



« повернутися до списку новин