Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Добірка завдань із української мови та математики для другокласників

За матеріалами освітнього проєкту На урок

От і настав 20 тиждень НУШ. Протягом тижня діти навчатимуться аналізувати мультфільми та виявляти особливості структури/оформлення діалогу, а ще основу слова та закінчення. Також вони мають вдосконалювати навички лічби двійками, п'ятірками та десятками. А щоб тиждень пройшов веселіше, ми підготували добірку завдань, які зроблять уроки цікавими та пізнавальними для другокласників! 

Аналіз мультфільму

Запропонуйте дітям переглянути популярний український мультфільм «Як Петрик П'яточкін слоників рахував». Він допоможе дітям усвідомити важливість обов'язків у нашому житті та дозволить зрозуміти, що інколи власні бажання – не головне. 

Після перегляду мультфільму попросіть другокласників відповісти на такі запитання: 

  1. Як ви розумієте значення слова «обов'язок»? (якщо діти помиляються у тлумаченні слова, вчитель може допомогти учням розібратися)
  2. Які обов'язки ви маєте вдома? А які у школі?
  3. Які свої обов'язки ви ігноруєте найчастіше? Як це можна виправити?
  4. Як звати головного героя мультфільму? 
  5. Які бажання мав хлопчик? 
  6. Як поводив себе Петрик під час прогулянки? А під час тихої години? 
  7. Яка музика використана у мультфільмі: швидка і весела чи повільна та сумна? Чи вплинула вона на ваше сприйняття сюжету?
  8. Як на поведінку хлопчика реагували батьки? А як діяла вихователька?
  9. Із ким порівняла вихователька Петрика? Як ви гадаєте, чому?
  10. Як поводили себе інші діти у дитсадку? Чи впливав на їхню поведінку Петрик?
  11. Чому Петрик наприкінці мультфільму став поводитись інакше? Що могло вплинути на нього ? 
  12. Тож які свої обов'язки проігнорував Петрик? 

Для того, щоб другокласники закріпили отримані знання, запропонуйте їм створити асоціативне гроно (індивідуально або в групах) на тему «Мої обов'язки». 

Ознайомлення зі структурою та функціями діалогу

Робота зі словником (діти шукають у словниках значення слів): пуночка, наперсток.

Прочитайте дітям текст про пташку-пуночку, а потім запропонуйте їм театралізувати казку за такими ролями: оповідач, мама-пташка та донька-пташка. 

Важливо! Звертайте особливу увагу на інтонацію учнів та чіткість дикції, щоб другокласники вдосконалювали свої ораторські можливості. 

Поясніть дітям, що діалог – це ланцюжок висловлювань, логічно пов'язаних між собою. Також діти мають знати, що таке репліка та яку роль вона відіграє у діалозі. 

Додатково другокласники можуть знайти у тексті та назвати розповідні, питальні і спонукальні речення.

Запитання для обговорення:

  1. Хто є автором казки?
  2. Як ви можете охарактеризувати доньку-пуночку?
  3. Який свій обов'язок проігнорувала пташка? 
  4. Чи часто ви себе поводите так, як донька-пуночка?
  5. Чому не варто так робити?

Обов'язки мають усі, навіть тварини

Усі діти знають та обожнюють мультфільм «Король Лев». Герої цього мультфільму надихатимуть учнів виконати завдання: знайти та обвести овалом усі синоніми на зображенні, а трикутниками – антоніми. 

Далі учнів потрібно об'єднати у 4 групи, 2 з яких визначатимуть основу та закінчення у синонімах, а 2 – у антонімах. 

Підказка: на зображенні є 7 пар синонімів та 7 пар антонімів.

Потім запропонуйте своїм вихованцям подумати над тим, які можуть мати обов'язки леви? До речі, сюжет мультфільму допоможе дітям швидше відповісти на це запитання. Після обговорення можете додати цікаву інформацію про «короля звірів».

Цікаві факти про левів:

  • леви мають обов'язок захищати свою територію та свій прайд (сімейство);
  • коли леви зустрічаються з гепардами, то завжди нападають на них, і єдиний порятунок для плямистого хижака – втеча;
  • левенята вчаться гарчати приблизно до дворічного віку;
  • за полювання у прайді відповідають левиці, а лев тим часом відпочиває. При цьому левиці приносять здобич прайду, якщо ж на полювання вийде сам лев, здобич він, швидше за все, з'їсть на місці;
  • найчастіше леви полюють у темряві, тому що в цей час доби вони краще бачать. Їхній зір у 7 разів кращий, ніж у людини;
  • леви дуже ліниві: ситий лев зніметься з місця тільки у випадку небезпеки або щоб перебратися в тінь.

Допомога посіпакам

Посіпаки отримали від свого боса завдання: поставити числа у ряд від найменшого до найбільшого. Якщо у них це вийде, то начальник (Грю) зможе влаштувати своїм підлеглим банановий банкет. Діти мають допомогти створінням виконати це доручення, одночасно покращивши свої навички лічби п'ятірками.

Додаткові запитання: 

  1. Скільки посіпак розмістилося на шафах?
  2. Назвіть кількість посіпак, які стоять на підлозі.
  3. Скільки людей зображено на малюнку?
  4. На скільки більше посіпак на шафах, ніж на підлозі?
  5. На скільки менше людей, ніж посіпак на підлозі?
  6. На скільки більше посіпак на шафах, ніж людей?

Юні детективи

Запропонуйте другокласникам уважно розглянути таблицю та заповнити у ній пропуски. Це допоможе покращити навички лічби двійками, п'ятірками та десятками. 

На малюнку зображений бурундук-детектив. Він має дізнатися координати місця, де заховано античний скарб. Координати зашифровано у вигляді закодованих червоних клітинок.

Вправа на уважність

Для виконання цього завдання діти мають роздивитися картинку та записати у клітинках навпроти кількість тваринок у десятках та одиницях. Наприклад: число 53 потрібно записати як 5 дес. і 3 од. («п'ять десятків і три одиниці»). 

Правильні відповіді: мишок (2 дес. і 9 од.); крабів (1 дес. і 9 од.); песиків (2дес.і 1 од.); котів (2 дес. і 6 од.); білок (2 дес. і 7 од.).

Далі діти мають відповісти на такі запитання:

  1. Яких  тварин на малюнку найбільше? А найменше?
  2. На скільки одиниць більше мишок, ніж білок?
  3. На скільки десятків менше крабів, ніж песиків?
  4. На скільки більше десятків та одиниць мишок, ніж крабів?
  5. На скільки менше одиниць кошенят, ніж великих котів?

Зверніть увагу: діти мають порахувати зображення тваринок ДО блоку для відповідей. 

Корисні матеріали для двадцятого тижня навчання у 2 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: «Вступ. Лічба в межах 100. Розв'язання виразів. Складання задач»
Автор: Кальченко Олександра Миколаївна
Про матеріал: Ця розробка допоможе другокласникам покращити навички лічби у межах 100. Діти розглянуть випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел у межах 100.


Тема: «Математика. Усна лічба. 2 клас. Що сказав Буратіно?»
Автор: Павлова Галина Олександрівна
Про матеріал: Авторка пропонує гру-тренажер із математики на додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100. Її можна використовувати на інтегрованих уроках під час вивченні теми «Слова ввічливості».


Тема: «Птахи – наші пернаті друзі. Складання діалогу»
Автор: Лозінська Надія-Юлія Василівна
Про матеріал: Розробка ознайомить учнів із характерними ознаками діалогу та найпростішими формулами мовленнєвого етикету. Формуватиме в учнів уміння розрізняти діалог і монолог, ставити запитання і давати на них відповіді, будувати діалог та складати речення на задану тему.


Тема: «Розробка уроку з укр.мови. Основа слова»
Автор: Куплевацька Світлана
Про матеріал: Пропонована авторська розробка детально розкриває методику активізації пізнавальної діяльності учнів засобами диференціації та ІКТ. Цей досвід презентує матеріал, який дозволяє створити умови для саморозвитку і самовираження учнів, розвивати навички самостійної роботи школярів, співпрацювати і взаємодіяти у парі, групі, що допомагає краще розкрити індивідуальність дітей, робить навчальний процес більш творчим та результативним.


Тема: «Діагностична робота з математики з теми "Додаємо і віднімаємо числа з переходом через десяток"»
Автор: Федірко Ірина
Про матеріал: Авторка пропонує розробку, яка допоможе другокласникам виявити рівень знань із додавання та віднімання чисел із переходом через десяток.  



« повернутися до списку новин