Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Впроваджуємо інклюзивну освіту

Започатковано серію старт-апів для закладів дошкільної освіти

Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для усіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп.

Реформування освіти в напрямі інклюзії підтверджується численними змінами в законодавстві України, практичною діяльністю закладів загальної середньої освіти та узгоджується з основними міжнародними документами у сфері забезпечення прав дітей, зокрема зі статтею 24 «Освіта» Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю». Зміни в законодавчих і нормативно-правових документах про розвиток інклюзивної освіти викликають чималу кількість запитань про їх запровадження в більшості учасників освітнього процесу – керівників навчальних закладів, педагогів, батьків тощо.

Для України інклюзивна освіта – досі педагогічна інновація. До неї, здебільшого, не готові ні адміністрація закладу дошкільної освіти, ні педагоги. До того ж у дошкільному закладі необхідно створювати середовище, адаптоване до потреб дітей з особливими освітніми потребами, добирати спеціально фахівців, зокрема, асистента вихователя, розробляти індивідуальні програми розвитку, проводити заходи, що виключають стихійну інтеграцію «особливих» дітей.

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах дошкільних навчальних закладів за місцем проживання.

Інклюзивні групи можуть створюватися у дошкільних навчальних закладах України, незалежно від підпорядкування та форми власності, для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками.    Головна мета створення інклюзивних груп – задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю.

З метою вдосконалення  впровадження інклюзивна освіти 7 та 9 листопада 2018 року в закладах дошкільної освіти смт Великий Березний № 1 «Веснянка» та № 2 «Берізка»  відбулися серії старт-апів за участю директора інклюзивно-ресурсного центру Мокрянин А.Є. та методиста методичного відділу освіти Плакош М.І. Під час заходів обговорювалися питання щодо створення ефективної команди психолого-педагогічного супроводу особливої дитини та питання щодо розроблення індивідуальних програм розвитку, адже першочергове завдання колективу – забезпечити  умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей. 



« повернутися до списку новин