Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Корисні та цікаві вправи до 15 тижня навчання

За матеріалами освітнього проєкту На урок

15 тиждень у 2-му класі НУШ буде сповнений цікавих відкриттів та нових знань. Діти продовжують вчитися мистецтву спілкування, шукатимуть необхідну інформацію у текстах, дізнаються про синоніми та антоніми, удосконалюватимуть навички лічби та продовжать вчитися працювати з даними.

А щоб вам було простіше підготуватися до занять, ми дібрали кілька цікавих вправ, які допоможуть зробити навчання динамічнішим.

Вправа «Прочитай емоції»

Ви вже говорили дітям про те, наскільки важливо вміти правильно добирати слова під час спілкування, адже від того, що ми скажемо, залежить дуже багато! Тепер поясніть їм, що важливі не лише слова, а й емоції, з якими ми говоримо. Так, навіть найприязніше привітання буде виглядати дивно, якщо його промовлятиме насуплена людина. І щоб не сталося неприємності, важливо розуміти власні емоції. Як? Навчимося просто зараз!

Для цього нам знадобиться звичайний кубік, як у настільній грі, але заміться цяток-цифр на ньому мають бути зображені смайлики з різними емоціями: радість, смуток, замисленість тощо. 

 

 

Діти по черзі кидають кубік так, щоб інші учасники не бачили, що саме випало, а потім намагаються точно зобразити емоцію. Однокласники мають вгадати, що саме хоче показати їхній друг. Вгадали? Тепер вправу можна ускладнити: діти мають не просто вгадати емоцію, а й пригадати, чи не переживав щось подібне хтось із казкових героїв? Якщо впоралися і з цим завданням, можна ще трохи модернізувати гру: нехай школярі за бажанням розкажуть, чи не переживали вони такі емоції, а якщо так, то коли та як? І останнє, найскладніше та найцікавіше завдання, вигадати історію про уявного персонажа (будь-якого), який переживав емоцію, що випала на кубіку. 

Вправа «Зимові традиції»

Зима – неймовірна пора року, яка дарує нам святковий настрій. Але як зберігти його, якщо за вікном тепло, а снігу зовсім немає? Зіграти у цікаві ігри! Для початку запитайте у дітей, які народні ігри вони знають, а потім розкажіть, що наші пращури ще здавна любили вигадувати різноманітні забавки. Саме тому існує безліч народних ігор, у які так цікаво грати. І у деякі з них діти грали переважно взимку.

«Цурка» 

Усі діти об’єднуються у 2 команди і стають у два ряди один проти одного. Кожен учень тримає у руках тичку, яка називається «цурковником». Посередині, між рядами, лежить кулька, яка називається «цуркою». Цю кульку кожна з команд намагається перекотити на протилежний бік. Діти тривалий час ведуть боротьбу у перекочуванні цієї кульки. Команда, до якої наблизиться кулька, вважається переможеною. 

Народні ігри, звісно, неймовірно цікаві, як і народний фольклор у цілому. Тим більше, що зимі присвячено вражаючий пласт народної творчості. Так, дітям точно дуже сподобаються загадки, присвячені холодній порі року. 

На дворі горою, а в хаті водою.
(Сніг)

Без рук, без голови, а вікна малює.
(Мороз)

Біла морква зимою росте.
(Буруля)

Що то за гість, що тепло їсть?
(Мороз)

Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо.
(Рукавичка)

Влітку відпочивають,
Взимку дітей катають.
(Санчата)

Що це за птиця,
Що сонця боїться?
(Сніжинка)

Їхала пані в білому вбранні,
Як посипалось убрання –
Всю землю вкрило.
(Зима)

А скільки прекрасних пісень створено народом про зиму!

Гра «Слова навпаки»

Поясніть дітям, що деякі слова мають протилежні значення. І це чудово, адже вони збагачують нашу мову та роблять її неймовірно виразною. Але щоб не плутати слова та навчитися правильно і вчасно їх вживати, необхідно оволодіти мистецтвом розмови «навпаки». Тож пограйте із дітьми у веселу гру: запропонуйте їм сісти у коло, візьміть м’ячик та оберіть ведучого (для початку це може бути вчитель). Хід гри простий: ведучий кидає м’яч одному з учнів та називає якесь слово, а учень кидає м’ячик назад і називає протилежне за значенням слово. Наприклад:

веселий – сумний;

швидкий – повільний;

красивий – потворний;

важкий – легкий;

боягузливий – хоробрий;

твердий – м'який;

світлий – темний;

довгий – короткий;

високий – низький;

гострий – тупий;

гарячий – холодний.

Таким самим чином можна добирати вже не антоніми, а синоніми:

Думати – міркувати;

відкрити – відчинити;

відшукати – знайти;

вразити – здивувати; 

прощати – вибачати;

кликати – запрошувати; 

ревіти – плакати;

мчати – нестися.

Можна ще ускладнити завдання, запропонувавши дітям знайти пропущені слова у прислів’ях:

Більше діла – … (менше) слів.

Велика риба … (маленьку) цілою ковтає.

Говорить прямо, а робить … (криво).

День … (довгий), а вік короткий.

… (Добро) довго пам’ятається, а лихо ще довше.

… (Свого) не забувай, а чужого не займай.

Умій взять, умій і ... (віддать).

Вправа «Скільки днів»

Ос і добігає кінця цей рік. А зі скількі місяців він складається? Запропонуйте учням назвати та порахувати всі місяці року. А скількі місяців у кожній порі року? Саме час створити власний календар! Запропонуйте учням намалювати коло та поділити його спочатку на чотирі рівні частини. А тепер виконайте кілька вправ:

  1. На скільки частин треба поділити основні частини, щоб у нашому календарі вмістилися всі 12 місяців? 
  2. Червень має 30 днів, а липень та серпень – 31. Скільки всього днів улітку?
  3. Дізайтеся по порахуйте, скільки днів у осені, весни та зими. 
  4. Порахуйте, скільки днів триватимуть літні та зимові канікули. Наскільки вони довші за осінні та весняні?
  5. Дізнайтеся, хто з ваших однокласників народився влітку та у які саме дати. Порахуйте, хто народився раніше за всіх, на скільки днів? Скільки днів між першим та останнім днем народження? А між першим і третім? А скільки таких виразів можна скласти взагалі?

Корисні матеріали для п'ятнадцятого тижня навчання у 2 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Презентація з української мови. «Вивчаємо антоніми»
Автор: Кравченко Ірина Сергіївна
Про матеріал: Ця розробка допоможе формувати в учнів уміння правильно розуміти лексичне значення слів. Закріплювати вміння добирати слова – антоніми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять. Презентацію можна роздрукувати на принтері.


Тема: Спостереження за словами – назвами дій, близькими і протилежними за значенням
Автор: Кавун Тетяна Іванівна
Про матеріал: Поглибити знання учнів про дієслова, вчити вживати слова – назви дій з урахуванням ситуації мовлення. Добирати близькі і протилежні за значенням слова. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння застосовувати набуті знання, виховувати любов до української мови.


Тема: За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу
Автор: Іценко Лілія Андріївна
Про матеріал: Урок розвитку зв'язного мовлення у 2-му класі. Спрямований на закріплення та повторення типів речень за метою висловлювання.


Тема: Презентація. Гра «Який подарунок хочуть отримати діти від Святого Миколая?»
Автор: Шульська Лариса Анатоліївна
Про матеріал: Гра з використанням методики «Шість цеглинок» LEGO. Діти розв'язують приклади, піднімають цеглинки з правильною відповіддю і дізнаються, який подарунок діти хочуть отримати від Святого Миколая.


Тема: Презентація з теми «Додавання і віднімання одноцифрових чисел із переходом через десяток. Складання і розв’язування задачі. Периметр багатокутника»
Автор: Пальчун Катерина Сергіївна
Про матеріал: Презентація до уроку містить елементи роботи з LEGO, індивідуальними картками.


Тема: Презентація на тему «Усний рахунок в межах 100 за допомогою Lego шість цеглинок»
Автор: Матюшенко Наталія Євгенівна
Про матеріал: Тренуємо усний рахунок в межах 100 за допомогою лего шість цеглинок «Допоможи тваринкам».



« повернутися до списку новин