Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Навчальні сесії для учнів 9-11 класів закладів освіти району

З досвіду подолання проявів булінгу в шкільному середовищі!

Дитина в ситуації шкільного насилля. Запобігання булінгу в шкільному середовищі. Кібербулінг. Протидія булінгу. Усі ці твердження стали реальністю сучасного шкільного соціуму. Досвід показує, що у напрямку подолання агресивних проявів у міжособистісних стосунках між учнями потрібно інтенсивно працювати педагогам, і в першу чергу класним керівникам. Більше того, для здійснення превентивної діяльності, протидії та вирішення ситуації насильства найбільш доцільним є застосовування командного підходу (класний керівник, практичний психолог, соціальний педагог, інші спеціалісти за потребою), де робота здійснюється з усім класом.

Важливо знайти нові шляхи взаємодії з учнями. У цьому можуть допомогти різні профілактичні групові заняття з розвитку комунікативних навичок, профілактики асоціальної поведінки з основами правових знань, а також заняття, спрямовані на допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей.  Головна перевага таких занять  – це формування відповідальності людини за власну поведінку та поведінку інших, готовність прийти на допомогу, розв’язати конфлікт. Методистом відділу освіти, психологом Плакош М.І. заплановано проведення циклу тематичних навчальних сесій для учнів 9-11 класів закладів освіти району „Протидіємо булінгу разом!”. На першому етапі з дітьми проведено тренінгові заняття, які були приурочені Всеукраїнському тижню права та акції „16 днів проти насильства”, яка тривала у закладах з 25 листопада по 10 грудня.

З учнями 11 класу Великоберезнянської гімназії було проведено тренінг. Старшокласників ознайомлено з поняттям „булінг”, його видами. Через різноманітні активні форми роботи, які передбачали групову діяльність та розігрування ситуативних ролей, діти виробили знання та вміння визначати ознаки фізичного, психологічного, економічного та кібербулінгу над підлітками та шукали способи допомоги, шляхи запобігання цього явища в школі, осмислили чому це відбувається.

Гімназисти були відкритими, активними та ініціативними. На завершення учасники поділилися враження від тренінгу та були одностайні у тому, що подолання булінгу можливе лише за умови співпраці.



« повернутися до списку новин