Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Семінари-практикуми учителів початкових класів у форматі Концепції „Нова українська школа”

"Нова українська школа: на шляху до здійснення” – проблемне питання, у роботі над яким об’єдналися учителі початкових класів закладів загальної середньої освіти на методичних зустрічах 2- 5 січня 2018 року.

Педагоги  активно опрацьовували питання теорії та практики впровадження Концепції „Нова українська школа”, знайомилися з особливостями дистанційного навчання.

Мета семінарів-практикумів - сприяюти інформаційній і методичній підготовці вчителів до утілення реформаторських ідей Міністерства освіти і науки України, організувати роботу над розв’язанням  низки проблем, а саме: як перетворити традиційне навчання у процес розвитку особистості дитини; як перейти від формату відтворювання отриманої інформації до опанування компетентностей, що стануть у нагоді для прийняття рішень у повсякденному житті; як навчити школярів самостійно аналізувати інформацію, критично мислити, адаптуватися до змін, співпрацювати в команді, успішно вирішувати життєві проблеми.

2 січня 2018 року відбувся семінар-практикум для учителів, які у 2018-2019 навчальному році працюватимуть у 1-их класах з теми „Особливості методики та технологізації освітнього процесу в умовах  реалізації Концепції „Нова українська школа”. Учасники семінару, виконуючи вправу „Моя рефлексія”, обмінялися інформацією та обговорювали ключові компоненти формули нової школи, ключові компетентності та наскрізні уміння учнів, основні принципи педагогіки партнерства. У практичній частині заходу було використано низку практичних вправ, спрямованих  на вивчення методичних ідей та підходів до створення освітнього середовища у 1 класі: педагоги навчалися проводити ранкові зустрічі, створювали макет класної кімнати, практикувалися у виробленні правил роботи класу, обговорювали підходи до роботи з батьками. Більш глибокому розумінню застосування інтегративного підходу у навчанні учнів сприяла практична робота за однією з модельних програм пілотних класів. За основу методичного практикуму було взято матеріали інтерактивного посібника та методичні розробки веб-ресурсу „Нова українська школа”. 

2 січня 2018 року на засідання районного методичного об’єднання учителі 1-их класів розглянули проблему „Ігрові технології: шляхи  забезпечення умов для  інтелектуального,  соціального, морального  розвитку першокласників”. Як активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати комунікативні уміння, математичні знання засобами гри та візуалізації - ось перелік актуальних питань, які педагоги опрацювали  через призму набутого досвіду та з врахуванням новітніх вимог. Важливою частиною роботи семінару-практикуму були майстер-класи „Робота в групах під час підготовки і проведення навчальних проектів” (на прикладі навчального проекту „Як живуть мурахи?”) та „Використання ігрових технологій на уроках природничо-математичного циклу”. Учителі приділили увагу дотриманню методичних вимог щодо проведення динамічних пауз як одного з ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра та попередження втоми. Організація практичної роботи в групах розглядається педагогами як один із способів накопичення методично-дидактичного ресурсу.

Концепція Нової української школи має визначальний вплив на удосконалення методів, методик, засобів навчання сучасних школярів. Як одне з наскрізних завдань сучасного освітнього процесу, зазначається у документі, є розвиток критичного мислення учнів. З  огляду на цю актуальну проблему, учителі 2-х та 3-х класів району 3-4 січня 2018 року розглядали питання формування читацьких компетенцій молодших школярів у ракурсі застосування методів критичного мислення.  Учителі проаналізували власний досвід застосування прийомів критичного мислення у роботі з молодшими школярами, визначили коло проблемних питань, які доцільно розглянути через самоосвітню діяльність та на засіданнях методичного обєднання. Педагогам було презентовано можливості освітньої платформи „Критичне мислення” та  найновіші посібники з даної проблеми. У теоретико-практичному форматі було розглянуто окремі прийоми критичного мислення, які спрямовані на підвищення ефективності роботи з текстами, посилення мотиваційного компонента освітнього процесу. Практикум щодо застосування презентованих прийомів проводився за художніми текстами Хрестоматій з позакласного читання.

 



« повернутися до списку новин