Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Сучасний вчитель як провідник змін

#ВчителіВажливі!

З 1 вересня 2018 року вчителі, які працюватимуть з першокласниками, мають реалізувати освітні зміни відповідно до Концепції Нової української школи – кожен у власному класі. Саме педагогам відводиться ключова роль в реформі загальної середньої освіти. Це означає, що необхідно переосмислити сутність соціальної і професійної місії вчителя. Здатність творчо працювати, приймати нестандартні рішення, уникати шаблонів і стереотипів, організовувати культурно-мовне та освітньо-розвивальне середовище – такими є критерії професійної компетентності фахівця початкової школи сьогодні.

Міністерство освіти і науки  України затвердило програму, згідно з якою вчителі та педагогічні працівники проходитимуть обов’язкові курси підвищення кваліфікації для роботи в Новій українській школі. Мета перепідготовки — зробити так, щоб усі вчителі Нової української школи володіли сучасними практиками, технологіями, методиками, формами і методами роботи на засадах інноваційних освітніх підходів.

16-17 лютого 2018 року відбулася дводенна настановчо-очна сесія навчання вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти району, які будуть працювати з учнями 1-х класів у 2018/2019 навчальному році відповідно до вимог нового змісту початкової освіти Нової української школи.

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 № 36 „Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти” вчителі опрацювали Модуль 1. Сучасний учитель як провідник змін.

Реалізацію змісту сесії забезпечували методист Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти та працівники методичного кабінету відділу освіти.

День 1. Заняття з елементами тренінгу було спрямоване на вдосконалення компетентності педагогів щодо саморозвитку та успішної самореалізації в професійній діяльності на основі чітко визначених засад Концепції Нової української школи. Учителі обговорили перші кроки роботи на інтерактивній онлайн-платформі з підвищення кваліфікації та вирішували організаційні питання щодо проходження онлайн-курсу. Шляхом інтерактивного інформування учасники мали можливість розширити знання, отримані під час роботи за модулями онлайн-курсу на платформі EdEra. Педагоги ознайомилися з мотиваційними дослідженнями Українського інституту майбутнього щодо того, як сприймати постійні зміни в освіті і як управляти змінами та залишатися задоволеними. Учасники ознайомилися зі змістом Типової освітньої програми підвищення кваліфікації та формами її реалізації. Виконавши руханку „Фруктовий салат”, учителі об’єдналися для подальшої роботи у групах, та сформували „Кошик очікувань” від роботи під час сесій. Нова місія педагога розглядається в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик, європейського виміру педагогічних якостей. Тому  наступним етапом роботи було знайомлення  із західними моделями освіти США, Польщі, Болгарії, Фінляндії та аналіз освітніх запозичень у роботі української початкової школи. Через взаємодію в командах вчителі  опрацювали інформаційний матеріал, переглянули відеофрагменти та, скориставшись  експертними картками, презентували підсумки роботи.

Емоційним тлом заняття та ресурсом для удосконалення професійних умінь стали практичні вправи  для розвитку дрібної моторики.

Учителі мали можливість анонімно ставити запитання, відповіді на які готували модератори заняття.

День 2. Тему заняття „Основні підходи в освітньому процесі” було розподілено на два блоки: „Чому компетентнісний підхід” і „Як реалізувати компетентнісний підхід”. Протягом заняття через інтерактивні повідомлення, роботу у групах, практичні вправи учителі обговорювали виклики, що зумовили прийняття реформаторських рішень в освіті, чинники якості початкової освіти, мету та головні компоненти Концепції Нової української школи. Учасники створювали моделі Школи компетентностей ХХІ століття та випускника Нової української школи. Особливу роль у стратегії проведення семінару було відведено перегляду відеофрагментів, підготовлених Міністерством освіти і науки, як ключових для розуміння освітньої політики щодо створення психологічно безпечного  й фізично комфортного освітнього середовища. З метою забезпечення новітніх підходів до організації предметно-формувального середовища у закладах загальної середньої освіти району учителі переглянули слайдові презентації приміщень, в яких працюють сьогодні, та виробили корисні поради щодо змін в організації фізичного простору. Також відбулося ознайомлення з організацією освітнього середовища в експериментальних класах Закарпатської області.

На короткий час „ставши дітьми”, педагоги виконували завдання, які допомагають встановити взаємодію з учнями та навчити їх комунікації, сприяють формуванню навичок співпраці, забезпечують природній і зрозумілий освітній процес.

Учителі анонімно висловили власне ставлення до освітньої реформи. І воно однозначне: зміни необхідні!



« повернутися до списку новин