Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Засідання районного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури

„Круглий стіл” на тему „Підвищення орфографічної грамотності учнів”

Одна зі складових загальної культури людини є її орфографічна та пунктуаційна грамотність. Грамотність – слово  багатозначне. Говорячи про грамотну  людину, ми  маємо  на  увазі  не  тільки  її  вміння  читати  й  писати, обізнаність у  певній  галузі  або  справі, а й  ступінь  знання  законів  і  правил  рідної  мови  та вміння користуватися ними для висловлювання своїх думок усно  й  на  письмі. 

Уміти грамотно писати – життєва необхідність, тому вчителям-словесникам треба скеровувати свою роботу на формування в учнів навичок грамотного письма, оскільки це сприяє підвищенню рівня мовної компетентності школярів та розвитку їхньої правописної освіченості зокрема. Запорука успіху педагога в цій справі – вироблення системи грамотного письма.

Учителі-новатори  постійно  дбають  про  підвищення  педагогічної майстерності, творчо працюють  над  пошуками  ефективних  методичних  прийомів  навчання школярів. З цією метою 10 січня 2020 року на базі Великоберезнянської гімназії відбулося засідання районного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури на тему „Підвищення орфографічної грамотності учнів”.

Філологи констатували, що проблема підвищення орфографічної грамотності школярів на уроках української мови й досі залишається актуальною, так як, вивчаючи правопис, часто стикаємося з різноманітними труднощами, зумовленими такою парадоксальною ситуацією, що учень знає правило, але не вміє грамотно писати. Педагоги проаналізували причини виникнення розриву між знаннями та вміннями й дослідили подані методикою навчання української мови орфографічні вправи, покликані сформувати в учнів сталі правописні вміння та навички, з’ясували переваги та недоліки кожного виду вправ.

Методист МК відділу освіти Мар’яна Шкурда наголосила на тому, що сьогодні популярними прийомами навчання орфографії та пунктуації є метод ейдетики та мнемотехніка. Ефективність цих методів полягає в максимальному використанні образного типу інформації на уроках і створенні асоціативних зв’язків, що сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Під час аналізу гострої мовної проблеми колеги запропонували з власного досвіду різні шляхи підвищення орфографічної грамотності учнів на уроках української мови. Корисними порадами (лайфхаками) в опануванні орфографії поділилася голова районного методичного об’єднання, учитель української мови та літератури Костринського ліцею Тетяна Івановчик.  

Під час засідання „круглого столу” словесники також обговорили основні види й характер помилок, що трапляються у творчих роботах учнів, їх позначення на полях та підрахунок під час виведення балів. 

Отже, для підвищення рівня мовної та мовленнєвої грамотності школярів необхідно використовувати різні прийоми ефективної практики письма, виконання навчально-тренувальних вправ, які мають виробити в учнів навички безпомилково та швидко застосовувати вивчені правила, працювати свідомо, адже правописна практика взаємопов’язана з постійним мисленням.



« повернутися до списку новин