Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Творимо новий освітній простір – доброзичливий до дитини

Семінар-практикум  виховників «Школа доброзичливого ставлення до дитини: кроки до порозуміння»

Основними ідеями сучасної освіти є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. Сьогодні суспільство бажає бачити школу не лише одним з освітніх ресурсів, а, скоріше, простором розвитку та співпраці як всередині, так і по відношенню до зовнішнього світу.

Водночас у сучасних швидкозмінних умовах освітнє середовище навчального закладу не є ізольованим від зовнішніх і внутрішніх факторів, їх впливу, які можуть мати як позитивний результат, так і містити загрози, небезпеки та ризики. Для протидії таким змінам необхідно, щоб освітнє середовище навчального закладу було захищеним, безпечним.

Досвідом роботи щодо створення безпечного,  здорового освітнього  середовища,  що  сприяє успішному  навчанню, формуванню життєвих навичок ділився колектив Костринського ліцею, на базі якого 21 березня 2019 року відбулося засідання методичного кластеру виховної роботи з проблеми: «Школа доброзичливого ставлення до дитини: кроки до порозуміння».

Програма семінару була насиченою та інтерактивною.

У теоретичному блоці начальник відділу освіти Ладані В.О. актуалізував  увагу учасників на змісті та практиці освіти, яка сприяє засвоєнню знань, соціальних установок, цінностей і життєвих навичок, потрібних для зміцнення самоповаги, здоров'я і особистої безпеки.

Завідувач методичного кабінету відділу освіти Савко О.В. звернула увагу присутніх на ключових компонентах, які забезпечать формування моделі безпечного освітнього середовища: політиці рівного доступу до охорони здоров'я у закладах освіти, послугах в галузі охорони здоров'я і харчування у школах, освіті в сфері здоров'я на засадах формування навичок. Перший крок  –  запобігання  всім  формам  насильства:  тілесних  покарань,  бійок, цькування, знущання, сексуального та гендерного насильства, дискримінації за будь-якою ознакою.

Виховники мали можливість ознайомитися з досвідом роботи педагогів Костринського ліцею щодо реалізації освітньої програми, презентуючи моделі превентивної системи освітнього закладу, створеної на основі громадянських та загальнолюдських цінностей. У презентаційному блоці в.о. директора Яцуга О.В. продемонструвала відеокейс  «Школа як оптимальний простір становлення особистості». Своєрідним продовженням виступу керівника була презентація заступника директора з виховної роботи Планчак М.М. «Середовище безпеки й благополуччя дитини».

У контексті  формування безпечного середовища освітнього закладу першочергову роль відіграє наступність та безперервність змісту освітньої та науково-методичної діяльності школи щодо формування особистості,  здатної приймати відповідальні рішення та робити самостійний життєвий вибір; виховання свідомого громадянина України на основі дієвого підходу до організації виховної роботи у школі. У практичному блоці класні керівники та учителі-предметники Костринського ліцею поділилися досвідом роботи за актуальними напрямами, зокрема було проведено: інтегроване заняття  «Маршрут безпеки», коворкінг «STOP-конфлікт», заняття за технологією кейс-стаді бравзер-клубу «User» з проблеми «Соціальні мережі. Кібербулінг», аналітична  студія «Еволюція прав людини», movie-journal  «Стань творцем свого життя».

Педагоги  відстежили комплексний та інтегративний зміст освітнього простору закладу в контексті організації як фізичного, так і  емоційно-психологічного безпечного  освітнього  середовища для здобувачів освіти.

Підсумком роботи методичного кластеру став блок рефлексії, під час якого було організовано методичний тест-драйв з проблеми «Маркетинговий план для створення Безпечного освітнього середовища (БОС)». Учасники створювала «план на одну сторінку», окресливши пріоритетні напрями за таким алгоритмом: мета, ключовий месседж, маркетинговий інструментарій. Виховники у власних закладах освіти протягом 90 днів повинні його реалізувати. Така форма роботи – довготривала рефлексія у формі тест-драйву – накреслить стратегії та напрямки удосконалення освітнього простору в закладах освіти, визначить сильні та слабкі сторони роботи колективів, спрямовані на створення безпечного і дружнього до дитини навчального середовища, дозволить розробити план дій для покращення ситуації та залучати вчителів, батьків, учнів та громаду до процесу вдосконалення навчального закладу.



« повернутися до списку новин