Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Навчаємо мислити критично

Семінар-практикум учителів-філологів «Розвиток критичного мислення на уроках української мови і літератури»

Розвиток критичного мислення найбільш актуальний в часи інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного вирішення проблем, значна частина яких не передбачувана.

У  цьому сенсі є очевидною життєва необхідність формування критичного мислення для вітчизняної освітньої системи. Саме тому 28 березня 2019 року на базі Великоберезнянської гімназії відбувся районний семінар-практикум учителів української мови і літератури «Навчаємо мислити критично».

У рамках інформаційного блоку заходу голова районного методичного об’єднання українських філологів Івановчик Т.І. презентувала колегам основні положення теорії розвитку критичного мислення, ознайомила з актуальними методами й прийомами на етапах актуалізації, побудови знань і консолідації. Тетяна Ігорівна наголосила, що критичне мислення – це модель навчання й виховання громадян майбутнього.

Методист методичного кабінету відділу освіти райдержадміністрації Шкурда М.І. акцентувала увагу учасників семінару-практикуму на спеціальних методах, за допомогою яких розвивають критичне мислення на уроках української мови і літератури. Мар’яна Іванівна представила педагогам алгоритмізований опис різних методів: таблиці «З-Х-Д», читання з маркуванням, Т-таблиці, бортового журналу, подвійного щоденника, кластера,  методу ПМЦ, «ПРЕСу», «Шкали думок» тощо.   

Для партнерської роботи в практичній частині заходу вчителі об’єдналися в три групи. Перша створювала інформаційне ґроно та кластер «Чіпка – пропаща сила», друга – «Фішбоун» на тему «Причини національного нігілізму в поемі Т.Г.Шевченка «І мертвим, і живим, і ненародженим…», а третя склала «Таблицю Елвермана» за проблемою «Герої Всеволода Нестайка Павлуша та Ява заслуговують на критику?» Після колективної праці кожна група проаналізувала використаний метод критичного мислення й представила свій доробок усій аудиторії.

Рефлексією для учасників семінару-практикуму став перегляд відеороликів «Технологія критичного мислення» та «Розвиток критичного мислення на уроках української мови і літератури».

Усі педагоги плідно й творчо працювали в дружній атмосфері, ефективно опанували різні методи критичного мислення й дійшли до висновку, що тільки таким шляхом ми можемо стверджувати розвиток сучасної освітньої системи відповідно до вимог світового інформаційного суспільства та просуватися далі в напрямі демократії.



« повернутися до списку новин