Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Контрольний диктант

Контрольний диктант – основна форма контролю за рівнем сформованості в учнів правописної компетентності

Диктант – це такий прийом організації навчальної діяльності на уроці, у процесі якої  учні відтворюють письмово сприйнятий ними на слух текст. Терміном диктант позначаємо й продукт цієї діяльності – різновид письмової роботи, виконаної під диктовку. Він допомагає організувати ритмічну, колективну роботу всього класу над одним текстом, причому дозволяє використовувати для цього тексти з оптимальними для даних умов характеристиками, краще, ніж деякі інші прийоми, забезпечує зворотну інформацію, отже, є засобом і навчання, і контролю.

Під час написання контрольного диктанту перевірці підлягають уміння  правильно писати слова на вивчені орфографічні правила й словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; належним чином оформляти роботу.

Для контрольного диктанту використовується доступний для учнів даного класу текст, у якому кожне з опрацьованих протягом семестру правил орфографії та/чи пунктуації представлене 3-5 прикладами. Текст записується учнями з голосу вчителя.

В умовах карантину оцінювання диктанту, обов’язкового фронтального виду контрольної роботи за семестр, буде здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій.

Оцінити контрольний диктант можна за допомогою різних соціальних мереж та месенджерів, що дозволяють створювати закриті групи, чати, конференції. Дуже зручно писати диктант з української мови на платформі Zoom, а потім сфотографувати роботу й надіслати вчителеві в  Classroom.

Надійними помічниками стануть також аудіофайли диктантів, записаних викладачами-філологами. Кожний диктант читається відповідно до методичних вимог: спочатку звучить повний текст для ознайомлення з його змістом, потім тричі кожне речення: для ознайомлення,  запису (з необхідними паузами) та для перевірки. Після написання диктанту весь текст знову звучить для перевірки. Усе, що потрібно – це смартфон або комп’ютер, аркуш паперу та ручка. 

Диктанти є одним із засобів боротьби за культуру писемної мови учнів, вони виконують організуючу й виховну роль – допомагають сформувати цінні навички регламентованої роботи вміння дотримуватись встановленого порядку й ритму. У той же час сама передача на письмі вимагає великого напруження й зосередження уваги. Отже, це один із засобів виховання в школярів уваги, дисциплінованості, організованості, точності й акуратності в навчальній діяльності, вміння включитись у розумову роботу й виконувати поставлене завдання в даний момент.

Методист МК Шкурда М.І. підготовула рекомендації щодо виконання контрольної роботи з української мови. 

 Матеріали доступні Google Сlassroom. Код доступу в Google Сlassroom hztjhi6

 



« повернутися до списку новин