Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

ІРЦ

Пасхальні сувеніри руками вихованців ІРЦ

Пасха — найсвітліше свято в житті християн. На столі з’являються фарбовані яйця, паска та інші символи, без яких ми вже не можемо уявити Світле Христове Воскресіння.

У цього свята є безліч символів. Деякі з них — суто християнські, інші ж з’явилися в результаті єднання християнської культури і язичницьких обрядів стародавніх слов’ян.

Яйце здавна вважається символом життя і родючості. А справжнім витвором мистецтва вважаються писанки — яйця, вручну прикрашені всілякими візерунками, саме тому продовженням циклу серії занять «Творча майстерня» для дітей з особливими освітніми потребами, є виготовлення  вихованцями інклюзивно-ресурсного центру аплікації з паперу, фетру, ліплення та розфарбовування шаблонів із великодніми символами. Розфарбовування писанок викликало у дітей жвавий інтерес та емоції радості. Діти працювали під керівництвом фахівців центру, які розповіли їм про історію виникнення свята Великодня та пасхальних символів (крашанок, писанок, великодніх зайців), використовуючи фломастери, кольорові олівці за допомогою яких, змогли творчо відобразити своє індивідуальне бачення великодніх символів.

   


6 квітня 2019 року на території Великоберезнянського інклюзивно-ресурсного центру  відбувся День благоустрою

У рамках акції «Закарпаттю – чисте довкілля» 6 квітня 2019 року на території Великоберезнянського інклюзивно-ресурсного центру  відбувся День благоустрою, з метою забезпечення утримання прилеглої території у належному стані,  її санітарного очищення,  створення  умов, сприятливих  для
життєдіяльності  населення. Відтак, фахівці центру бадьорі та усміхнені, працювали з великим ентузіазмом. Прибирали подвір’я центру, упорядковували робочі місця. Результатом їх спільних зусиль стала чиста, причепурена територія та робочі кабінети фахівців інклюзивно-ресурсного центру!

  


Семінар-тренінг для батьків «Будуємо щасливу сім’ю»

Серед різних соціальних факторів, що впливають на становлення особистості, одним з найважливіших є сім'я. Традиційно, родина - головний інститут виховання та соціальної поведінки дитини. Те, що людина набуває в сім'ї, вона зберігає протягом усього подальшого життя. У сім'ї закладаються основи особистості.

Сім'я є природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом її матеріальної та емоційної підтримки, засобом збереження і передання культурних цінностей від покоління до покоління. У житті кожної людини батьки відіграють велику і відповідальну роль. Вони дають дитині нові зразки поведінки, з їх допомогою вона пізнає навколишній світ та наслідує їх у всіх своїх діях.

У рамках благодійної акції «Серце до серця», 26 березня на базі Великоберезнянського ІРЦ проходив семінар-тренінг для батьків на тему: «Будуємо щасливу сім’ю», який провела  практичний психолог Чех Л.Ю. Про благодійну акцію «Серце до серця» детально розповіла директор центру Мокрянин А.Є. і тим самим розпочала тренінг. Практичний психолог, Чех Л.Ю., продемонструвала батькам процес побудови хороших взаємин у сім’ї в порівнянні з процесом будівництва будинку, адже «сім’я – це будинок, який постійно вимагає утримання в належному стані, а конкретніше – спільного обговорення багатьох питань, важливих для його жителів».  Під час заняття батьки виконували різні вправи та завдання, релаксували під чудову музику та обговорювали важливі для них питання. Щаслива сім'я є тим теплим місцем, де завжди можна знайти затишок і спокій, любов і розуміння, куди дитині завжди хочеться повертатися і на яке завжди можна розраховувати.... Таким логічним міркуванням завершилось тренінгове заняття для батьків у Великоберезнянському інклюзивно-ресурсному центрі.

Директор центру, Мокрянин А.Є., розповіла батькам про негативний  вплив  ґаджетів на здоров’я та шкідливий вплив на розвиток дитини. Вчитель-реабілітолог, Савка О.Ю., ознайомила та надала практичні рекомендації батькам на тему: «Дрібна моторика як засіб для розвитку інтелекту, мовлення, уваги, логічного мислення».

Сім’я, як основний елемент суспільства, була і залишається берегинею людських цінностей, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинником стабільності і розвитку. Підвищення виховного потенціалу сім’ї, педагогічної культури батьків можливе за умови позитивно спрямованої взаємодії родини та інклюзивно-ресурсного центру. Така взаємодія припускає рівноправні позиції педагогів і батьків у вихованні, розвитку особистості дитини.

Тільки спільними зусиллями, доповнюючи та підтримуючи одне одного, родина та педагоги можуть досягти бажаних результатів, адже вони поєднані однією метою - повноцінним і гармонійним розвитком дитини.

      


Весна-краса завітала до ІРЦ...

В Інклюзивно-ресурсному центрі сьогодні, 07 березня, свято. До нас завітала  в гості майстриня, керівник гуртків ЦПР, Панько В.М., яка продовжила заняття «Творчої майстерні», де презентувала та виготовляла з вихованцями Центру щось особливе – листівку-привітання  для наших найрідніших, для наших мам.

Заняття розпочала вчитель-реабілітолог, Савка О.Ю., з роликом про виникнення свята – Дня жінок. Логопед відділу освіти Мокрянин А.М. провела з дітьми пальчикову гімнастику. Згодом розпочалось справжнє чудове дійство, яке діти очікували з великим нетерпінням. Під керівництвом Панько В.М. та педагогів Інклюзивно-ресурсного центру наші учні почали виготовляти свої шедеври для матусь. На занятті панувала доброзичлива атмосфера. Діти з великим задоволенням виконували всі завдання, інструкції зі створення своєї привітальної листівки.

Вихованці Центру працювали з натхненням, спілкувались невимушено між собою та з педагогами, були в захваті від своїх робіт, адже вони привітають своїх мам із святом!

Під час заняття діти повторювали кольори, геометричні форми, рахували їх кількість, вчились працювати з ножицями, клеєм, розвивали свій кругозір.

Вважаємо, що мету, яку ми ставили перед заняттям виконано.

  


12 лютого 2019 року, знову цікаве заняття із серії «майстер-класів» для вихованців ІРЦ 

У інклюзивно-ресурсному центрі сьогодні, 12 лютого 2019 року, знову цікаве заняття із серії «майстер-класів» для наших діток. В учнів задоволені та щасливі обличчя. Панує позитивний настрій. Всі в очікуванні чогось цікавого та прекрасного.

Фахівці центру виготовляють разом з вихованцями листівки-валентинки з привітаннями для найрідніших. На початку заняття діти переглянули відеоролик з історії виникнення свята святого Валентина. Малеча із великим задоволенням виконувала пальчикову гімнастику під перегляд цікавого мультфільму та веселу фізкультхвилинку під ритмічний музичний супровід.

Під час творчого процесу учні охоче та з цікавістю працювали з ножицями та клеєм,  уточнювали та називали кольори, використовуючи кольоровий папір та кольорові олівці, підписували валентинки.

Педагоги акцентували увагу на дотриманні правил техніки безпеки під час роботи з гострими предметами та клеєм, заохочували дітей до акуратного оформлення листівки для найрідніших.

Заняття закінчилося виставкою робіт наших творчих вихованців.

Для нас, педагогів центру, є найбільшою насолодою від очікуваних результатів заняття - це щасливі дитячі очі та їх радісні усмішки.


 Інтегроване заняття з розвитку мовлення, корекції розвитку та лікувальної фізкультури для дітей з особливими освітніми потребами

Сьогодні, 31 січня 2019 року, в Інклюзивно-ресурсному центрі гамірно та весело. У дітей гарний та позитивний настрій, адже логопеди, практичний психолог, вчитель-реабілітолог, підготували для них інтегроване заняття з  розвитку мовлення, корекції розвитку та лікувальної фізкультури.

Педагоги поставили перед собою досягнення корекційної мети. Логопед відділу освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації А.М. Мокрянин проводила цікаві вправи із застосуванням нетрадиційних форм роботи таких як: манкотерапія, казкотерапія, а також викладання пластилінових кульок на малюнку), спрямованих на формування графомоторних навичок, розвиток дрібної моторики рук, покращення зорово-моторної координації, зорової пам’яті, просторового сприйняття, збагачення словникового запасу дитини.

З цікавістю діти прослухали казку про веселий Язичок, яку розповіла логопед ІРЦ Мокрянин А.Є. та виконували різні артикуляційні вправи.

Практичний психолог Чех Л.Ю. запропонувала вправи в ігровій формі, спрямовані на соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами.Савка О.Ю., вчитель-реабілітолог, використала у своїй роботі з дітьми казкотерапію, запропонувала дітям мультфільм про здоровий спосіб життя та веселу руханку «Маша і ведмідь», під яку діти з великим задоволенням повторювали рухи за казковими героями.

Нетрадиційні форми та методи роботи сприяють ефективному вихованню та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

 

    

  


Індивідуалізація навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами

Фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру на базі Малоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, 29 січня 2019 року, проведено семінар-практикум «Індивідуалізація навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами» для педагогів-членів команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та батьків.

Основним напрямом роботи семінару було визначення конкретних навчальних стратегій  і підходів до навчання та розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Директор центру Мокрянин А.Є. закцентувала увагу учасників семінару-практикуму на розумінні таких термінів, як: індивідуалізація навчання, адаптація, модифікація, моніторинг та реалізація навчальних цілей. Присутнім було запропоновано проаналізувати відмінності адаптацій та модифікацій навчальної діяльності.

Практичний психолог ІРЦ Чех Л.Є. надала методичні рекомендації педагогам для роботи з батьками дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання та презентувала батькам буклети з рекомендаціями для них.

Савка О.Ю., вчитель-реабілітолог  центру, звернула увагу на дрібну моторику як важливий засіб для розвитку інтелекту мовлення, уваги, логіки та мислення. Вчителям та батькам були запропоновані практичні вправи та завдання для розвитку дрібної моторики кистей та пальчиків рук, які вони можуть використовувати у заняттях з дітьми.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Малоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Варга О.В., як голова команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, проаналізувала виконання індивідуальної програми розвитку дітей, звернула увагу на динаміку розвитку дітей з ООП за І семестр. Педагоги обмінялися результатами спостережень та інформацією про труднощі з якими стикалися учні, їх сильними сторонами.

Вчитель образотворчого мистецтва Ігнатова М.П. звернула увагу присутніх на доцільність використання нетрадиційних технік та методів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Батьки учнів взяли активну участь в обговоренні зазначених питань, висловили власні побажання та надали дієві пропозиції щодо виховання та навчання дітей в умовах інклюзії.

  


Просвітницький тренінг  для батьків

В Інклюзивно-ресурсному центрі, 23 січня 2019 року, відбулося тренінгове заняття для батьків, яке презентувала практичний психолог центру Чех Л.Ю. Зі вступним словом до присутніх звернулася директор центру Мокрянин А.Є., яка розповіла про завдання ІРЦ, основним серед яких є співпраця та просвітницька робота з батьками.

Метою тренінгу стало сприяти становленню батьківської компетентності, шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь й навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї.

Під час заняття батькам було запропоновано цікаві завдання для роздумів, релаксу та обміну досвідом спілкування зі своїми дітьми, міні-лекцію про стилі виховання дітей.

Після тренінгу, який пройшов дуже жваво та емоційно, батьки мали змогу за чашечкою запашної кави поспілкуватися з фахівцями центру, поділитися враженнями про проведене заняття та обмінятися думками про способи виховання та впливу на своїх дітей. В кінці тренінгу практичний психолог роздала буклети з порадами батькам щодо виховання дітей з особливими освітніми потребами.

Мами прийшли до висновку, що такі зустрічі в тісному крузі є ефективними та необхідними в майбутньому.

   


Започатковано цикл занять для дітей з особливими освітніми потребами

У Великоберезнянському інклюзивно-ресурсному центрі 3 грудня 2018 року було започатковано цикл занять для дітей з особливими освітніми потребами «Творчі діти», початок яких присвятили Міжнародному дню людей з інвалідністю. 

Учні мали можливість  завітати до творчої майстерні Вікторії Панько, методиста Великоберезнянського районного  центру позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом та із задоволенням  поліпити за допомогою  солоного тіста «Чарівну квіточку». На занятті головною метою викладача було сформувати в учасників художньо-естетичне ставлення до дійсності, розвиток дрібної  моторики рук, творчих здібностей, уяви та виховання любові до мистецтва.

Цікавинкою став організанований практичним психологом центру  Чех Л.Ю. та вчителем-реабілітологом Савкою О.Ю. перегляд  казки-мультфільма  «Про добро» із проблемними завданнями та подальшою  бесідою про людей з особливими потребами, під час яких дітки мали можливість відкрито поспікуватися у вузькому колі, поділитися власними спостереженнями та провести гарно час.

   


Міжнародний день толерантності

Міжнародний день толерантності — свято, яке відзначається 16 листопада в усьому світі. На сьогоднішній день людей з особливими потребами нараховується близько 3 мільйонів на 46 млн. населення. В нашій державі цей факт призводить до виникнення низки проблем, пов'язаних із їхньою соціалізацією.

Наприклад, ми часто стикаємося з тим, що люди з обмеженими можливостями не беруть участі в звичних нам справах, не працюють поруч з нами, не вчаться. Але це відбувається не через їхню нездатність це робити. Найчастіше - це наслідок недостатньої підготовленості середовища і оточення. Людям з особливими потребами необхідна наша підтримка і допомога саме в усуненні "бар'єрів", але в жодному разі не жалість або поблажливість.

Що ж означає слово "толерантність"? Толерантність – це повага, здатність без агресії сприймати думки, поведінку, спосіб життя іншої людини, якщо вони відрізняються від наших. Передусім, толерантність – це доброзичливе й поблажливе ставлення до чогось або когось. Але толерантна людина не повинна бути поблажливою до всього, наприклад, до порушення прав людини чи маніпуляцій і спекуляцій  того, що порушує загальнолюдську мораль. Отже, бути толерантною людиною означає поважати людей. Наскільки ми поважаємо певну людину  свідчить наше вміння ввічливо спілкуватися. До цієї події, Міжнародного дня толерантності, фахівці інклюзивно-ресурсного центру підготували заняття на тему: «Урок толерантності з елементами тренінгу», який провели з учнями 3-Г класу  Великоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступеню. Практичний психолог, Чех Л.Ю., провела тренінг з дітьми.  Вчитель-реабілітолог, Савка О.Ю., підготувала перегляд мультфільму «Соловейко з одним крилом», в якому проведена асоціація з сім’ями,  в яких виховуються діти з особливими потребами, проте непросте випробування справжньою любов’ю, через яке проходять вони, а водночас і всі ми. Директор ІРЦ,  Мокрянин А.Є., розповіла про толерантне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами.

   

   


Започатковано серію старт-апів для закладів дошкільної освіти

Одним з основних пріоритетів розвитку сучасної освіти є забезпечення рівних прав на освіту для усіх дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей з інших соціально вразливих груп.

Реформування освіти в напрямі інклюзії підтверджується численними змінами в законодавстві України, практичною діяльністю закладів загальної середньої освіти та узгоджується з основними міжнародними документами у сфері забезпечення прав дітей, зокрема зі статтею 24 «Освіта» Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю». Зміни в законодавчих і нормативно-правових документах про розвиток інклюзивної освіти викликають чималу кількість запитань про їх запровадження в більшості учасників освітнього процесу – керівників навчальних закладів, педагогів, батьків тощо.

Для України інклюзивна освіта – досі педагогічна інновація. До неї, здебільшого, не готові ні адміністрація закладу дошкільної освіти, ні педагоги. До того ж у дошкільному закладі необхідно створювати середовище, адаптоване до потреб дітей з особливими освітніми потребами, добирати спеціально фахівців, зокрема, асистента вихователя, розробляти індивідуальні програми розвитку, проводити заходи, що виключають стихійну інтеграцію «особливих» дітей.

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах дошкільних навчальних закладів за місцем проживання.

Інклюзивні групи можуть створюватися у дошкільних навчальних закладах України, незалежно від підпорядкування та форми власності, для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками.    Головна мета створення інклюзивних груп – задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю.

З метою вдосконалення  впровадження інклюзивна освіти 7 та 9 листопада 2018 року в закладах дошкільної освіти смт Великий Березний № 1 «Веснянка» та № 2 «Берізка»  відбулися серії старт-апів за участю директора інклюзивно-ресурсного центру Мокрянин А.Є. та методиста методичного відділу освіти Плакош М.І. Під час заходів обговорювалися питання щодо створення ефективної команди психолого-педагогічного супроводу особливої дитини та питання щодо розроблення індивідуальних програм розвитку, адже першочергове завдання колективу – забезпечити  умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей. 

  

  


Семінар для керівників та учителів закладів освіти, у який організовано інклюзивну форму навчання

30 жовтня 2018 року відбувся семінар для асистентів вчителів, асистентів вихователів, психологів, заступників  директорів та керівників загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання з проблеми: «Команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти». Учасники опрацювали такі питання:

 

  • Нормативно-правова база організації інклюзивної форми навчання.
  • Інклюзія в закладах загальної середньої та дошкільної освіти.
  • Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
  • Особливості складання індивідуальної програми розвитку дитини.

Методист методичного кабінету відділу освіти, Плакош М.І., ознайомила присутніх з нормативно-правовою базою, на яку необхідно звернути особливу увагу для організації навчання  та надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти та закладах дошкільної освіти.

Мокрянин А.Є., директор Інклюзивно-ресурсного центру Великоберезнянської районної ради, звернула увагу присутніх на необхідність створення команд психолого-педагогічного супроводу та організації  їх належної роботи  у закладах, де навчаються діти з особливими освітніми потребами.

Учасники семінару розглянули особливості складання індивідуальних програм розвитку дитини з особливими освітніми потребами, документи асистента вчителя та асистента вихователя, участь у команді психолого- педагогічного супроводу дитини.  

 

  


День осені в Інклюзивно-ресурсному центрі

19 жовтня 2018 року на базі районного філіалу ОЦКРІ "Берізка" фахівцями реабілітаційного центру спільно з фахівцями ІРЦ було проведено день Осені.

Осінь – чудова пора року. Вона збирає щедрі врожаї овочів та фруктів, фарбує листочки у барвисті кольори, запалює багряно-червоні кетяги калини.

Завітала на свято і головня героїня – щедра Осінь, яка розважала дітей спільно зі своїми помічниками осінніми місяцями-братами веселими завданнями та іграми. Діти із задоволенням дивилися на казкових персонажів, які підготували чарівну осінню казку – співали, декламували віршики, прославляли осінь за її красу та врожаї.

Цікавою була виставка виробів із природного матеріалу: аплікації, композиції, малюнки пальчиковими фарбами. Напередодні свята в Інлюзивно-ресурсному центрі проводився майстер-клас «Осіння фантазія» з використанням осінніх дарів з метою підготовки виробів для виставки до дня Осені.

Закінчилося свято частуванням дітей щедрими дарами осені, смаколиками та приємними подарунками, підготованими добродіями, які взяли участь у заході.


Нові надходження!

З метою надання  якісних корекційних послуг дітям з особливими освітніми потребами, Інклюзивно-ресурсним центром  придбано спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку, дидактичний матеріал та наочні засоби: склади  Нікітіна, кубики Зайцева, бізіКуб, дерев’яні конструктори, рамка-вкладиш, шнурівки та книги з піктограмами.

 

    

  

  


Круглий стіл з асистентами учителів закладів загальної середньої освіти району

28 вересня 2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Великоберезнянської районної ради Закарпатської області відбувся круглий стіл на тему: „Асистент вчителя в інклюзивному класі”.

У засіданні взяли участь молоді фахівці – асистенти вчителів закладів загальної середньої освіти району, фахівці ІРЦ та методист методичного кабінету відділу освіти.

Метою круглого столу було ознайомити молодих спеціалістів з аспектами та напрямами роботи асистента вчителя, документацією, яку вони повинні вести.

  • Директор ІРЦ Мокрянин А.Є. розповіла про діяльність Центру, комплексну оцінку розвитку дитини з особливими освітніми потребами, корекційно-розвиткову роботу та психолого-педагогічний супровід дітей з ООП, необхідність тісного зв’язку між фахівцями Центру та асистентами вчителів для надання та організації якісних освітніх послуг дітям.
  • Плакош М.І., методист методичного кабінету, звернула увагу на посадові обов’язки асистента вчителя та взаємозв’язок з педагогами та батьками дітей.

Наскрізним питанням круглого столу було розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР), відповідно до якої визначаються вимоги до організації навчання дитини, зокрема,  характер освітніх послуг і форм підтримки.

  • Чех Л.Ю., практичний психолог ІРЦ, поділилася своїм досвідом роботи на цій посаді та проблемами, з якими можуть зіткнутися молоді фахівці.
  • Савка О.Ю., вчитель-реабілітолог ІРЦ, розповіла про важливу роль лікувальної фізкультури  та її позитивний вплив на корекцію та розвиток усіх сфер пізнавальної діяльності дитини