Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Підготовка гри у 2020 році

Постанова Кабінету Міністрів України "Про Деякі питання дитячо-юнацького військово-патріотичного виховання" від 17.10.2018 №845

Наказ УДЦНПВКТУМ від 2.04.2019 року № 29-А "Про затвердження Порядку реєстрації куренів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)"

Указ Президента України "Про Стратегію національно-патріотичного виховання" від 18.05.2019 № 286/2019

Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів з реалізації Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру “Сокіл” (“Джура”)" від 22 травня 2019 р. № 352-р

Наказ відділу освіти 07.06.2019 №167 "Про затвердження плану зоходів з реалізації Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру "Сокіл" ("Джура")"

Наказ відділу освіти 18.11.2019 №286 "Про проведення у 2019/2020 навчальному році початкових, І (районного) етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької  військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура")"

Наказ відділу освіти 18.11.2019 №291 "Про затвердження  складу штабі з проведення І (районного) етапу  Всеукраїнської дитячо-юнацької  військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура")" 


 Завершився районний етап Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв молодшої вікової групи

Методичним кабінетом відділу освіти проведено районний етап Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв молодшої вікової групи Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Зважаючи на умови загальноукраїнського карантину, суддівство конкурсних робіт відбулося дистанційно. На Конкурс надійшло 18  звітів роїв молодшої вікової групи («новаки», «козачата») від закладів освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів.

 

Нагадуємо, що основними завданнями Конкурсу є:

  • пошук нових форм, методів і моделей організації виховної роботи з дітьми;
  • вивчення соціально-педагогічних умов розвитку Гри в закладах освіти України;
  • підтримка розвитку інноваційних форм і методів виховної діяльності з дітьми, спрямованої на формування в них активної життєвої позиції;
  • поширення кращого педагогічного досвіду з організації виховного процесу з дітьми;
  • підтримка молодих  талановитих педагогів, сприяння їх самореалізації та стимулювання подальшої творчої діяльності;
  • створення інформаційного банку кращих моделей системи виховання дітей у Грі;
  • узагальнення кращого досвіду функціонування роїв в освітніх закладах різних типів підпорядкування та форм власності;
  • привернення уваги органів місцевого самоврядування, органів управління освітою та молодіжною політикою, дитячо-юнацьких та молодіжних громадських організацій, педагогічних колективів до питань підтримки Гри та розвитку соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу.

Найкраще виконання цих основних завдань здійснюється у Костринському ліцеї, представленому роєм «Веселкові козачата» (виховник Мастяк Тетяна), Лютянській  загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, яку представляв рій «Орлятко» (керівник рою Каменца Наталія) та Стужицькій загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, яку представляв рій «Джмелі» (виховник Рейпаші Іванна). Звіти цих роїв будуть представляти наш район на обласному етапі   Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Тож побажаємо успіхів нашим козачатам в наступному етапі Конкурсу!


Джура в дії: за сприяння Юнацького корпусу Закарпаття проведено курс першої домедичної допомоги для ройових

Type the text hereПитання виховання у підростаючого покоління свідомого ставлення до оточуючого середовища, виконання свої обов’язків, навчання в наш час є без сумніву найактуальнішим у системі серед питань освітньої галузі.  

21 січня 2020 року Юнацький корпус Закарпаття провів практичне заняття у рамках роботи Районної школи ройових джур. Юні джури закладів освіти опановували комплекс простих термінових дій, спрямованих на збереження здоров’я і життя потерпілого, оскільки швидкість та якість надання долікарської допомоги визначаються підготовленістю осіб, які знаходяться поруч, їх умінням використовувати підручні та спеціальні засоби.

Проведений курс включав такі елементи: правильний виклик швидкої; власна безпека та її види;  стабільно бокове положення, види кровотеч, та що з ними робити; переломи, що робити з переломами; серцево-легенева реанімація.

Це заняття було направлене на якісну підготовку учасників  з надання першої долікарської допомоги  під час комплексного виду змагань з дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Фотозвіт


Історичний контекст національно-патріотичного виховання

Патріотизм як духовно-моральна цінність завжди виступав пріоритетним завданням функціонування держави, становлення суспільства, розвитку особистості. Його головним призначенням є консолідація суспільства для успішного вирішення широкомасштабних суспільно значущих проблем нації.

У зв’язку з цим актуальності набуває проблема виховання у юних громадян патріотизму як почуття належності до країни, українського народу, гордості за державу, відповідальності за її долю. Питання патріотичного виховання особливо актуалізувалися сьогодні, після подій на Майдані, анексії Криму, тривалого збройного конфлікту в східних регіонах нашої держави. Відтак, постала потреба переосмислити проблему патріотизму в умовах сучасних соціокультурних трансформацій і викликів.

Патріотизм – це безумовне за походженням і високосмислове за духовно-моральною мірою почуття-цінність. Метою патріотичного виховання на сучасному етапі є становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати Україну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти громадянському миру й злагоді в суспільстві.

У змісті патріотичного виховання доцільно зосередитися на оволодінні зростаючою особистістю такими патріотичними цінностями, як любов до рідної землі, держави, родини, народу; формувати національну ідентичність й водночас толерантне ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і традицій; виховувати почуття духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього.

Головним пріоритетом сучасного патріотичного виховання має стати вироблення переконаності учнів, що сила українців в їхній єдності. Лише завдяки почуттям національної єдності, злагоди, миролюбності можна зберегти Україну, зміцнитись, стати рівними серед рівних.

Зауважимо, що увесь освітній процес слід організувати таким чином, щоб наповнити його ідеєю патріотизму, якою б надихався вихованець. Це вимагає від педагога, виховника, наставника підвищення його професіоналізму, саме у цьому аспекті. 21 січня 2020 року в другому практичному блоці засідання творчої студії виховників, сертифікований тренер з національно-патріотичного виховання Лазарь О.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Забрідської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, провела тренінгове заняття „Хто хоче змінити світ, нехай змінить себе”, приурочене Дню Соборності України. Заняття було спрямоване на мотивацію та активізацію творчого потенціалу виховників щодо здійснення національно-патріотичного виховання.  Використовуючи різноманітні інтерактивні інструменти, тренер через особистісно-орієнтовані форми і методи групової взаємодії стимулювала  бажання керівників роїв/куренів підвищувати свій професійний рівень, окреслити індивідуальний план розвитку.  Чи не тому знакове завершення цього етапу засідання словами: „Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилина  не втратилась марно” викликало схвальні відгуки учасників.

Фотозвіт


Відбувся методичний захід з питань організації та проведення гри «Сокіл» («Джура»)

Розвиток та впровадження у виховні системи закладів освіти Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), розширення її мережі, долучення до Гри дітей різного віку вимагає нових форм комунікації учасників, інформування про здобутки, досягнення, впровадження інноваційних методів виховання, особливо в умовах реформування сучасної української освіти.

21 січня 2020 року відбулося засідання творчої студії виховників, відповідальних за організацію гри «Сокіл» («Джура»). Учасники обговорили умови районного етапу гри та опрацювали вимоги до проведення усіх видів змагань (конкурсів). Окремо було розкрито питання щодо участі учнів молодшої вікової групи (6-10 років) у Грі.

При підведенні підсумків організаційно-настановчого блоку виховники висловилися з питань залучення батьківської громадськості до організації гри у закладах, надали пропозиції щодо форм і методів роботи з молодшими учнями в рамках Гри та поділилися досвідом організації діяльності куренів.  

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») залишається системною формою позакласної роботи з військово-патріотичного та морально-етичного виховання учнівської молоді, спортивно-оздоровчої роботи, прогресивною формою учнівського самоврядування, важливим засобом формування національно-патріотичної свідомості відповідно до ціннісних орієнтирів Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді.  Важливо актуалізувати її зміст серед педагогічної та батьківської спільноти.


 Рій "Патріот" Розтоцько-Пастільської ЗОШ І-ІІ ступенів організували народознавче дійство

Дехто з сучасних українців навіть не уявляє, що святкування традиційних зимових свят – це в першу чергу ритуальне дійство, яке походить ще з язичницьких часів. Коли сідаємо за святковий стіл та вітаємо рідних з якимось зимовим святом, ми тим самим вшановуємо наших пращурів, повторюючи давні ритуали.

         За ініціативи рою «Патріот» Розтоцько-Пастільської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів у закладі проведено веселе й колоритне дійство, що мало на меті розширити знання учнів школи  про календарно-обрядові свята  України та відтворити обряд проведення вечорниць. Адже за давньою традицією  вільний від роботи час  молодь проводила  з іграми та забавами, жартами, веселощами, а ще з ворожінням. Саме таке дійство щедро приправлене піснями, танцями, живою музикою мали можливість споглядати учні, батьки та педагоги школи.

         Хоч час невпинно рухається вперед, стародавні звичаї залишають нам згадку про те, у що вірили та до чого прагнули наші далекі предки. І коли ми святкуємо традиційні свята, виконуючи ритуальні дійства, тим самим славимо одвічні чесноти, що цінуються на теренах нашої Батьківщини з давніх часів.

  

   


Під час Всеукраїнського тижня права учасники гри „Джура” активно пропагують громадянську компетентність

Протягом останніх кількох років наша держава активізувала сили у напрямі правопросвітництва серед наймолодших членів нашого суспільства. Уже систематично по всій Україні для громадян до 18 років у дитсадках та школах проводять заняття, де розповідають дітям про їхні права.

Підвищити юридичну грамотність юних патріотів та сформувати громадянську компетентність  стало можливим під час проведення Всеукраїнського тижня права. Рої закладів освіти активно долучилися до правопросвітницьких заходів, організованих учителями-предметниками та виховниками. Було проведено масштабні заходи, покликані забезпечити широке інформування здобувачів освіти про їх права та роз’яснено ефективні  механізми захисту, які дають можливість захистити дитині  власні інтереси.

Рій «Лицарі волі» долучився до проведення Всеукраїнського тижня права у Великоберезнянській гімназії та провів ігрові активності з учнями 4 класу на тему «Як відстоювати та захищати власні права та як не порушувати права інших?». Молодші гімназисти отримали можливість ознайомитися з своїми правами, висловити власну думку та змістовно й цікаво провести час.

В рамках проведення Всеукраїнського тижня права рій "Чорні запорожці" Малоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів організував і провів для учнів 4 і 6 класів заняття "Будинок прав дитини!", під час якого  учні "будували" житло з прав та обов'язків. Свої знання здобувачі освіти закріпили на "правовому дереві".

Для молодших школярів Солянської ЗОШ І-ІІ ступенів рій "Братство вільних" провів цікавий квест "У світі прав дитини". Учні мали можливість опрацювавти основні положення Конвенції ООН про права дитини та створити тематичний колаж. Пізнавально й корисно взаємодіяти, адже патріотичне виховання можливе лише тоді, коли є гідний приклад для наслідування!

Кожен має право знати свої права! 

  

  

     


Святий Миколай, завітай до кожного з нас!

Під таким гаслом з 11 листопада 2019 року  проводиться волонтерська акція роїв.

В 2019 році людство буде відзначати 160-річчя виникнення волонтерського руху. Його початком прийнято вважати 1859-й, коли швейцарський підприємець і громадський діяч Жан Анрі Дюнан, вражений страшними наслідками однієї з найкривавіших битв австро-італо-французської війни (під Сольферіно на полі бою лишилися вмирати більше дев’яти тисяч скалічених солдат), фактично ініціював створення Міжнародного комітету Червоного Хреста – організації, що на добровільних засадах надавала би першу медичну допомогу пораненим. Пізніше Дюнан став першим лауреатом Нобелевської премії миру. Принципами, які він започаткував в цій організації, почали користуватись активні громадяни в багатьох країнах світу, і цей рух поступово охоплював різні види діяльності: допомога бідним, важкохворим, сиротам, навчання грамоті, боротьба з пияцтвом. В ХІХ столітті особливо розвивається благодійницька діяльність, яка ставить собі ту ж мету.

Саме тому, очільники Районної школи ройових джур запропонували провести волонтерську акцію з допомоги діткам Роздільської школи-інтернат І-ІІІ ступенів.  Робити добрі справи просто, коли в тебе є команда однодумців, коли кожен відповідальний та небайдужий. Протягом листопада юні патріоти, в рамках акції "Святий Миколай, завітай до кожного з нас!"  відшукували можливість збору канцтоварів та іграшок. За сприяння рою "Лицарі волі" Великоберезнянської гімназії, рою "Чорні запорожці" Малоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, "Гармаш" Волосянківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, "Кречет" Костринського ліцею,  рій "Орли" Забрідської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів реалізували мрію п'яти учнів Роздільської школи-інтернат    І-ІІІ ступенів, виконавши побажання із листів до Святого Миколая. Велика пояка вихвникам, які допомагали роям організувати акцію безпосередньо в закладах освіти.

  

  

  

  


 З 1 по 21  жовтня 2019 року у рамках роботи Школи ройових джур  проведено загальнорайоннийнаціонально-патріотичний буккросинг «Прочитай та подаруй»!

Майже в кожного з нас є вдома бібліотека або поличка з книгами, які давно не відчували дотику читача. З ініціативи роїв закладів освіти району з 1 по 21  жовтня 2019 року проведено загальнорайонний національно-патріотичний буккросинг «Прочитай та подаруй!».  Це перша колективна творча справа юних патріотів, яких згуртувала ідея проведення масштабного заходу в межах району. Акція буде пройшла протягом двох тижнів із метою поповнення книжкового фонду закладів освіти. 

Фотозвіт


 У 2019/2020 навчальному році організовано роботу Районної школи ройових джур

Велика справа починається з маленької ідеї, підкорення вершини – з першого кроку. Так, у квітні 2019 року зародилася ідея гуртування та навчання учнів-ройових, які є учасниками Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у Великоберезнянському районі. 

Проведення навчання у форматі одноденного вишколу довело дієвість підходу з організації роботи роїв, що мало на меті мотивацію  учнівської молоді до пропагування національно-патріотичних ідей. І тут найцікавіше –  виник задум систематичного проведення тематичних вишколів для ройових та джур Гри за участю представників громадських організацій, ветеранів АТО та ООС, педагогів, виховників, тренерів з національно-патріотичного виховання.

За ініціативи методичного кабінету відділу освіти було зроблено перший крок до реалізації плану: 18 вересня 2019 року впевнено стартувала Школа ройових джур. 19 ройових з усіх закладів загальної середньої освіти І-ІІ та І-ІІІ ступенів Великоберезнянщини пройшли перший вишкіл, який є значною складовою  великої справи – виховання гідних патріотів! 

Владислав Швец, голова обласного Закарпатського громадського штабу військово-патріотичної гри  «Сокіл» («Джура»), та Полєшкін Олег, представник від ветеранських організацій, спільно з обласним громадським фондом  Ліга ветеранів АТО  та бойових дій «Карпатська Земля», провели чотиригодинний парамілітарний вишкіл, який передбачав практичні навчання за такими напрямками: заняття з радіорозвідки та радіоперемовин; медичний вишкіл – надання первинної медичної допомоги та евакуації потерпілого; виконання нормативів з кидання учбових гранат Ф-1 та РГД-5 з різних позицій; тактичні вправи зі зброєю у складі рою; збірка та розбірка ПМ та спорядження  магазина АК-74; картографія, орієнтування; використання спецспорядження та оснащення індивідуально та у складі рою.

Креативний підхід, позитивне навчання, військово-патріотичний зміст від пана Владислава та пана Олега забезпечили надпотужну  злагоджену роботу ройових, доброзичливу невимушену атмосферу та максимальний зворотній зв'язок!

Щиро вдячні за співпрацю!


Шкільний етап гри у Великоберезнянській гімназії

Не навчанням єдиним живуть, як відомо, гімназисти. Аби виникло бажання долати наукові вершини, треба мати сильний і здоровий дух. Незмінним у перші дні навчання є проведення Дня здоров'я. Цьогоріч гімназійна родина вирішила відзначити його об'єднавши з проведенням шкільного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").
На урочисту лінійку вишикувались рої сформовані з учнів 5-11 класів. Кожен клас-окремий рій зі своєю назвою й гаслом. Ройові відрапортували перед суддею про готовність команди до змагань.
Після урочистої передачі прапору рою "Лицарі волі", який завоював ІІІ-місце на обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") новоствореному рою, гімназисти вирушили пішою ходою до урочища "Термачув". Для вихованців було проведено веселі естафети з м'ячем, скакалкою, тенісними ракетками, обручами, "Козацькі забави" та подолання смуги перешкод.
За ініціативи та сприяння Закарпатського осередку Юнацького Корпусу молодший виховник та інструктор з домедичної допомоги Шіпош Валерія провела заняття з першої домедичної допомоги, тактики, розбір та збір ММГ.
Енергійно, завзято гімназисти взяли участь у проведенні флешмобу "Ми за здоровий спосіб життя".
Не обійшлося і без конкурсу "Таборування (бівак)", де гімназисти мали змогу проявити свою організованість, креативність у оформленні місця відпочинку та бутербродного столу.

   


Від козачат до кіборгів: шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» - «Джура» у Костринському ліцеї

У  знак подяки і нашим сучасним воїнам – захисникам, і нашим предкам та з метою відродження традицій козацтва, виховання в учнів патріотизму, інтересу до вивчення історії свого народу, бажання стати нащадками славних лицарів українських – козаків у нашому ліцеї весело, креативно й феєрично пройшло Свято козака та шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» - «Джура» під гаслом «Від козачат до кіборгів» - «Сила нескорених».

Розпочався день із команди курінного Діани Дагулич усім класам – роям шикуватися на подвір’ї ліцею. Для цього етапу кожен класний колектив обрав для себе назву рою, форму, виготовив емблему та стінгазету, обрав ройового та склав ройове гасло. Заступник директора з виховної роботи Маріанна Михайлівна Планчак вітанням «Слава Україні!» розпочала урочистий етап змагань, щиро привітала всіх зі святом, побажала перемоги достойним та запросила до виконання державного гімну.

Згодом, ще до початку конкурсного етапу вся учнівська родина під керівництвом вчителя хореографії Валерії Іванівни Лабанич та вчителя музичного мистецтва Галини Олексіївни Шаранич взяли участь у танцювальному флеш мобі «Сонце за нас», який присвятили пам’яті наших захисників.

Наступним завданням і для маленьких козачат, і для джур стало представлення роїв. Кожен колектив презентував себе і звітував перед курінним. А потім джури рою «Кречет», які вже захищали честь нашого ліцею на районному етапі гри, показали всім присутнім майстер клас конкурсу «Впоряд». Усі ліцеїсти змогли оцінити вміння козаків виконувати команди та стройову пісню.

І весь ліцей разом виконали пісню – гімн Нової української армії «Зродились ми великої години».

Уже зі шкільної лави вчителі залучають дітей до української історії, інформують про знакові події, розповідають про козацтво і про їх дух свободи. Природно, і хлопчаки представляють себе на місці козаків, уявляють як би вони махали шаблями, перемагали ворога, звільняли і захищали прекрасних козачок, з якими будували б побут і особисте щастя. І наші ліцеїсти - козаки цього дня мали змогу позмагатися, показати свою спритність і вміння у різних конкурсах: «Відун», «Рятувальник», «Перетягування линви», «Представлення роїв», «Спортивні змагання», «Смуга перешкод», «Складання палатки».

Завдання конкурсу «Відун» та «Рятівник» виконували всі учасники роїв. Звичайно, для молодших козачат завдання були полегшеної форми – складання пазлів на козацьку тематику, розгадування за малюнками. А для козаків – джур 5 – 11 класів вчителі підготували тестові завдання. Чудово з ними впорались козачата рою «Котигорошки» ( 5 клас) - конкурс «Відун», «Патріоти»( 9 клас), «Кіборги» ( 8 клас).

Конкурс «Рятувальник» - І місце – рій «Кіборги», ІІ місце – рій «Патріоти», ІІІ місце – рій «Іскра».

Чудовою підмогою цього дня став і приїзд команди рятувальників Державної пожежно-рятувальної частини смт. Великий Березний під керівництвом начальника районного сектору Титичко Петра Петровича. Команда рятувальників проводить мас-медійну акцію «‎Запобігти, Врятувати, Допомогти!», спрямовану на всебічне інформування громадян про діяльність підрозділів ДСНС України, привернення уваги всіх верств населення до професії рятувальника. Вони завітали до нашого ліцею, щоб вести пропаганду здорового, активного способу життя, навчати правильному поводженню під час надзвичайних ситуацій та уникненню надзвичайних подій. Рятувальники допомагають вчителям у навчанні підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, запобігання виникненню НС, засвоєння навичок поводження в умовах НС. І цього дня вони не тільки розповідали про правила й норми, але й надали змогу дітям випробувати різні інструменти, провели практичні навчання.

Згодом змагання козаків продовжились на спортивній площадці, де всі мали змогу поборотися за першість у перетягуванні линви, підтягуванні та віджиманні. Малеча показала свої вміння володіння скакалкою та присідання. Цілковиту перемогу у конкурсі «Перетягування линви» здобув рій «Патріоти» ( 9 клас). Другими став рій «Іскра». Третє місце – рій «Кіборги».

Слід відмітити, що й дівчата – козачки своїм талантом, спритністю й красою не поступалися джурам. А в деяких конкурсах навіть перемогли: «Віджимання» - Ксенія Опаленик (рій «Соколи»), Людмила Куцак (рій «Кіборги»). А як вболівали за своїх однокласників ті, хто не зміг взяти участь у цікавих змаганнях на швидкість, спритність, витримку!

Конкурс «Смуга перешкод» дав можливість ліцеїстам спробувати себе у ролі пластунів, які долали всі перепони. Тут переможцями став джура рою «Нащадки козаків»( 7 клас) Олександр Танчак; друге місце – Максим Рейко (рій «Кіборги»), третє – Денис Пузяк (рій «Хоробрі серця»).

Цікаво й радісно було спостерігати за старшокласниками – джурами рою «Іскра» (11 клас), які споказали майстер клас зі стрільби та розкладання палатки, продемонстрували спритність та інтелект. Учні молодших класів цього разу лише спостерігали, але щиро раділи й вболівали за своїх старших товаришів.

Завзято та наполегливо боролися рої за перемогу, але вибороли найкращі – рій «Патріоти» 9 клас. Проте, діти зовсім не засмутилися й подякували всім козакам за те, що були гідними суперниками, показали приклад, на який потрібно рівнятися.

Щоб не залишити нікого без уваги, вчителі намагалися робити музичні танцювальні хвилинки, обговорювати новини дня.

Слід відмітити, що протягом усього дня на дошці - фліпчарті рої мали змогу спостерігати за виставленням балів за конкурси, обговорювати свої позиції.

У підсумку команди – рої нагороджені грамотами. Особливими дипломами відзначено й переможців у певних конкурсах.

Але, безперечно, найкреативнішим і «найсмачнішим» етапом цього дня стала польова кухня. Саме завдяки директору ліцею Олександрі Василівні Яцуга та повару Марії Німець і козачата, й джури, і вчителі – виховники на галявині під лагідними проміннями осіннього сонечка змогли смакувати картоплею й узваром. Тут усі вже відпочивали й показували свої вміння у володінні ложкою.

Сьогодні ми дуже вдячні тим, хто, ризикуючи власним життям, захищає нашу Україну, береже добробут в українських оселях та бореться за мир на рідній землі. Ми дякуємо солдатам України, які зараз воюють на передовій. Хочемо звернутися до наших воїнів: нехай ваші сила і мужність завжди опираються на любов та підтримку рідних і близьких людей. Міцного здоров’я, успіхів і надійного тилу! Нехай вам завжди буде кого захищати, але не буде від кого! А найголовніше – швидше повертайтеся живими і здоровими, бо вдома вас люблять і чекають! Знайте - такими своїми справами ми, ліцеїсти, наголошуємо: підростає гідна зміна захисників нашої України, виростають мужні козаки!

   

   

  


Проведено шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у Верховинобистрянській ЗОШ І-ІІ ступенів

11 жовтня 2019 року у Верховинобистрянській ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Головною метою гри є активізація роботи з відродження козацтва й розвитку історичних, культурних і патріотичних традицій українського народу, виховання юних патріотів на засадах гідності та високої самосвідомості та здорового способу життя.

Ініціаторами проведення дійства був рій "Патріоти", який у травні представляв заклад освіти на районному етапі Всеукраїнської гри "Сокіл" ("Джура").

   


Впровадження Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у Забрідській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів

11  жовтня  2019 року, напередодні Дня українського козацтва, в Забрідській ЗОШ І-ІІ ступенів успішно стартував шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Для організації та проведення гри було створено організаційний комітет.

До участі в грі були залучені всі рої,  які входять до складу куреню «Геляндрі» імені Івана Беци. (Додаток 2) На свято були запрошені ройовий рою «Орли » - Диковець  Д. та заступник ройового – Жулканич В., хорунжий – Ціпар А.,  які в 2018-2019 н.р. представляли Забрідську ЗОШ І-ІІ ст.. на районному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), вибороли І місце серед закладів І-ІІ ст. та взяли участь у Всеукраїнському зборі  активістів гри «Джура» - «Школа джур козацьких» (липень, 2019 р., м. Дніпропетровськ).

Захід розпочався урочистим вишколом на подвір’ї  школи. З вітальним словом до всіх присутніх звернулася директорка В.Бабінець. В.Опаленик – виховник куреню «Геляндрі » імені Івана Беци, координатор шкільного етапу гри, оголосив план роботи на день. Учасники взяли участь у таких заходах: Конкурс строю та пісні «Впоряд», інтелектуальна гра-вікторина «Відун», надання першої долікарської допомоги «Рятівник», таборування (бівак), топографія, орієнтування за допомогою азимутів, козацькі забави «Перетягування линви», кидання гранати, підтягування на перекладині, віджимання, стрільба з пневматичної зброї. За результатами залікових конкурсів незалежне журі  визначило переможців.

          Перемогу здобув рій «Соколи»  (8 клас),  друге місце виборов рій «Орли»  (9 клас), а третє – «Серце патріота»  (6 клас). У номінації «Кращий ройовий» перемогла ройова рою «Січовики» - Гаврилюк Авіель. Усі учасники нагороджені грамотами та  подяками.

        Показати хороші результати на шкільному етапі учням вдалося завдяки  заняттям у гуртках: гурток козацько-лицарського виховання «Джура» (керівник – Опаленик В.І.) та гурток «Музична мозаїка» (керівник – Готра В.Ю.).

  

  


Шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

13 вересня 2019 року в Малоберезнянській ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Від впевненого старту до успіху! Під таким гаслом розпочалися шкільні етапи Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у закладах освіти.

Чи не символічно, що «булаву першості» міцно тримає рій «Чорні запорожці», які в червні 2019 року представляли Закарпатську область на Всеукраїнському вишколі «Джура-прикордонник - 2019» в м. Ізмаїл. Саме сьогодні, 13 вересня 2019 року, в Малоберезнянській ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено шкільний етап Гри.  Рої  закладу в складі куреня «Миротворці» мали змогу під керівництвом старших юнок та юнаків, учасників «Джури-Прикордонник-2019», пройти вишкіл з національно-патріотичного виховання. Учнівство показали свої навички у таких конкурсах як «Відун», «Топографія», «Розпалювання багаття», «Встановлення намету», «Наша стіннівка», «Рятівник», «Козацький гарт».

Кульмінацією проведення шкільного етапу гри «Сокіл» («Джура») було те, що рій «Чорні запорожці», а це найстарші учні закладу, передали Прапор рою «Чорні запорожці» та Прапор «Джури-Прикордонник-2019 новоствореному рою Малоберезнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів та побажали успіху й перемоги у І (районному) етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Патріоти! Ми пишаємося вашими звитягами!

Фотозвіт


Організовуємо гру "Сокіл" ("Джура") у 2019/2020 навчальному році

10 вересня 2019 року проведено нараду з відповідальними за організацію шкільних та районних етапів дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Серед виховних напрямів роботи закладів освіти району сьогодні провідним залишається національно-патріотичне виховання як такий, що  відповідає нагальним вимогам та сучасним викликам. Досвід показує, що дієвим засобом виховання у цій сфері є організація гри "Сокіл" ("Джура"). 

10 вересня 2019 року відповідно до плану роботи методичного кабінету та за запитами педагогів проведено нараду з відповідальними за організацію шкільних та районних етапів дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») у 2019-2020 навчальному році.

Ключові питання:

  1. Про зміни в нормативно-правових документах  щодо організації національно-патріотичного виховання в закладах освіти.
  2. Про порядок реєстрації куренів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).
  3. Про районний план заходів з реалізації  Положення про Всеукраїнську  дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»).
  4. Про організацію Районної школи ройових джур.

У формі відкритого діалогу педагоги обмінялися досвідом роботи щодо організації гри на місцях та актуалізували нагальні проблеми стосовно  планування заходів із впровадження гри «Джура» в закладах освіти.