Відділ освіти Великоберезнянської районної державної адміністрації

Превентивна та правопросвітницька робота

 Агенти прав людини досліджують проблеми залучення неповнолітніх до військових дій

«Кожна особа і кожний орган суспільства повинні прагнути шляхом освіти сприяти поважанню основних прав людини і основних свобод». (Преамбула Декларації ООН з освіти та  виховання в галузі прав людини)

Розвиток свідомої та самодостатньої особистості – це один із пріоритетів шкільної освіти ХХІ століття. Уміння спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми, знання законів, почуття відповідальність за процеси, які відбуваються у суспільстві вирізняють свідомого учасника державного життя. Зазначені чинники є прикладом добре сформованої соціальної та громадянської компетентностей. Аби досягти цієї мети, важливо наполегливо розвивати чимало особистісних характеристик, зокрема:

  1. Бути патріотом, добре знати історію та усвідомлювати важливість незалежності. 
  2. Уміти відповідати за свої слова та дії.
  3. Знати власні права та виконувати обов’язки, власним прикладом мотивуючи інших робити так само.
  4. Розуміти і щиро сповідувати демократичні цінності. 
  5. Ефективно взаємодіяти з членами свого колективу. 
  6. Цікавитись суспільно-політичним життям і бути готовими брати участь у ньому.

         Такі компетентності найефективніше можна розвивати під час вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу. Проте й інші напрямки освітньої діяльності мають неабиякий потенціал для цього, зокрема у процесі виконання індивідуальних чи групових проектів, під час тематичних заходів.

         12 грудня 2019 року на базі Великоберезнянського районного центру позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом відбулося чергове засідання районної школи лідерів учнівського самоврядування, в рамках якого було проведено інтерактивне заняття із застосуванням  технології розвитку критичного мислення та інструментів, покликах сформувати медіаграмотність та здобути конкретні знання в галузі прав людини та прав дитини.  У полі зору учасників опинилися питання залучення дітей до безпосередньої участі у воєнних діях та їх призов на службу до збройних сил.   

         Різноманітні активності спонукають сучасну молодь до  набуття  ціннісних орієнтирів, здатності до емпатії та відчуття персональної відповідальності, і тому вони є важливим елементом підтримки та ресурсом для планів розвитку освіти в галузі прав людини на національному та місцевому рівнях.

  

  


Учні 9-10 класів Великоберезнянської гімназії долучилися до проведення Міжнародної оліміпади з прав людини

06 квітня 2018 року проведено олімпіаду з прав людини з учнями 9-10 класів Великоберезнянської гімназії. 

Організатором конкурсу є  громадська організація «Світ розвитку суспільства» (м. Ужгород, Україна) у партнерстві з Центром європейської політики (м. Братислава, Словацька Республіка), Національним комітетом ОПЛ (НК ОПЛ) Словаччини у співпраці з UNESCO-кафедрою освіти з прав людини (UNESCO Chair for Human Rights Education) університету Коменського в Братиславі (надалі, UNESCO-кафедра УК) та Гельсінською спілкою з прав людини в Україні.

Мета заходу - зміцнити у шкільному середовищі основи демократії та допомогти учнівській молоді оволодіти спектром компетентностей, необхідних для знання і розуміння сутності та важливості демократії в її національному, європейському, всесвітньому контекстах та активному підході до реалізації, культивуванні та захисті прав людини/дитини.

Дякуємо очільнику громадської  організації  «Світ розвитку суспільства» пані Оксані Іваць за можливість долучитися до конкурсу такого рівня.

  

 


Лідери учнівського самоврядування шкіл району відвідали заняття „Правова освіта як складова життєвого успіху особистості”.

Основна мета заходу – формування позитивної мотивації в учнів старшої школи до здобуття освіти та розкриття змісту дотримання права на освіту в Україні. Зазначимо, що в контексті реалізації Нової української школи, організація умов для наскрізного процесу виховання є одним із провідних завдань кожної школи задля формування випускника-патріота, громадянина з активною позицією. Районна школа лідерів учнівського самоврядування має на меті посприяти формуванню  молодіжної громадянської активності як чинника формування компетентностей для демократичного громадянства.

У невимушеній атмосфері взаєморозуміння та цілісної відкритості старшокласники мали можливість опрацювати низку нормативно-правових документів, які забезпечують право на освіту та визначити роль школи у розвитку та становленні особистості. Важливо, що практичні блоки були спрямовані на розкриття таких тем, як „Освіта та право на освіту”, „Моя школа – територія демократії”, „Право на освіту  мовою документів”, „Формула успіху – відповідальне громадянство”. З учасниками працювали керівник гуртка центру позашкільної роботи з дітьми та юнацтвом Сег С.Ю. та методисти відділу освіти. Наголосимо на тому, що  акумульовані технології роботи з лідерами учнівського самоврядування в районі дозволять вирішувати актуальні проблеми навчального закладу щодо розвитку громадянської позиції старшокласників та забезпечать формування компетентностей для демократичного громадянства.